Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco wchodzi w jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku detalicznego

  • Autor: onet.pl za agencją Reuters
  • Data: 05-10-2009, 08:37
Tesco wchodzi w jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku detalicznego

Tesco, największa brytyjska sieć handlowa, uruchomiła w sobotę stronę internetową, na której można kupować ubrania. Chce w ten sposób wejść w jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku detalicznego i pozyskać nowych klientów o bardziej wyrobionych gustach.

Tesco podało, że chce zaprosić do współpracy czołowych projektantów i gwiazdy. W ten sposób brytyjski operator zacznie bezpośrednio rywalizować z konkurencyjną siecią Asda, która ma swój internetowy sklep George, a także sieciami odzieżowymi Marks&Spencer i Next.

Decyzja handlowego giganta może również oznaczać wyzwanie dla małej, ale szybko rozwijającej się firmy odzieżowej ASOS, której inspirowane pokazami mody projekty postrzegane są jednak jako niezagrożone przez plany Tesco.

Szef działu odzieżowego Tesco, Terry Green powiedział, że chce oferować najnowszą modę a jednocześnie, tak jak cała grupa, koncentrować się na wartości. Firma współpracuje z czołowymi markami i rozmawia z czołowymi projektantami. „To będzie inne doświadczenie, więc spodziewam się o wiele więcej klientów", powiedział dziennikarzom podczas premiery strony.

Tesco jest czwartym w Wielkiej Brytanii sprzedawcą odzieży pod względem wolumenu. Ma trzyprocentowy udział w rynku i sprzedaż przekraczającą miliard funtów (1,6 miliarda dolarów), powiedział Green.

Wzrost sprzedaży jest obecnie ograniczony przez powierzchnię sklepową. Około 60 procent oferty jest dziś niedostępnych w 80 procent sklepów. Sprzedaż online powinna znacząco zwiększyć dostępność ubrań Tesco.

Green, który zaczynał od projektu „Designers at Debenhams", który wciąż napędza sprzedaż w tej brytyjskiej sieci domów towarowych, chce przegonić Asdę, Primark i Marksa & Spencera. Jego ambicją jest by sprzedać internetowa stanowiła 10 procent całości sprzedaży odzieży przez grupę, ale nie powiedział, kiedy chce to osiągnąć.

Na stronie dostępnych jest około 3.500 linii produktowych i ponad 20 marek, w tym Nike i Timberland, a także modna marka ze Wschodniego Londynu Liquorish i torebki aktorki i projektantki Mishy Barton.

Green powiedział, że liczby te rosną szybko i Tesco będzie się chciało bardziej skupić na swojej droższej marce F+F.

Sprzedaż detaliczna w Internecie wzrosła w sierpniu licząc rok do roku o 16 procent, wynika z danych organizacji branżowej IMRG i firmy konsultingowej Capgemini. Dla porównania cała brytyjska sprzedaż detaliczna wzrosła o 2,1 procent, a sprzedaż ubrań i butów tylko nieznacznie więcej niż handel w Internecie.

Green powiedział, że Tesco rozmawia o wprowadzeniu tak zwanych marek rozproszonych, w ramach których projektanci przygotowują limitowaną serię dla sieci handlowej. „Możemy również przyciągnąć jedno lub dwa znane nazwiska", powiedział.

Firmy odzieżowe starają się podnieść sprzedaż podpisując z wielką pompą ograniczone czasowo umowy z czołowymi projektantami i gwiazdami.

Na początku tego tygodnia szwedzki Hennes & Mauritz, który był pionierem takiej współpracy, podał, że podpisał kontrakt na dwie kolekcje z francuską projektantką Sonią Rykiel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH