Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż LFL Tesco w Polsce spadła w roku 2013/14 o 2,8 proc.

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-04-2014, 10:37
Tesco widzi poprawę wyników w Polsce
(fot. PTWP)

Sprzedaż like-for-like sieci handlowej Tesco Polska spadła w okresie finansowym 2013/2014 o 2,8 proc. Jednak, jak wskazuje Michał Sikora, kierownik ds. komunikacji zewnętrznej Tesco - po spadku sprzedaży LFL w pierwszej połowie roku o 6,4 proc., w drugiej połowie roku sieć zanotowała wzrost o 0,6 proc.

Wyniki Tesco w Polsce są i tak lepsze niż ogólne wyniki w Europie. W okresie finansowym 2013/2014 europejska sprzedaż LFL spadła o 3,5 proc., przy czym głębsze spadki Brytyjczycy zanotowali w I połowie roku (-4,9 proc.), w II połowie nieco poprawili wynik (-2,2 proc.).

W omawianym okresie Tesco otworzyło w Polsce cztery nowe hipermarkety, dwa hipermarkety kompaktowe oraz sześć supermarketów. Nowością jest też inwestycja, w ramach której w ponad 300 sklepach Tesco działają elektroniczne etykiety cenowe, dające gwarancję zgodności cenowej przy półce i przy kasie. Na opakowaniach warzyw i owoców klienci mogą znaleźć kody QR kierujące do serwisu internetowego z dodatkowymi informacjami na temat produktów.

„W naszych sklepach działa już 70 restauracji Bistro, co czyni z Tesco największą w Polsce sieć samoobsługowych restauracji z jedzeniem na wagę. Naszych klientów zapraszamy do 43 restauracji Bistro, 2 Bistro Extra z powiększoną ofertą baru sałatkowego, lodów i mrożonych jogurtów oraz 25 punktów Bistro Light, z podstawową ofertą, działających pod szyldem Grill" - informuje w komunikacie Tesco.

Sieć wskazuje również, że Clubcard pozostaje liderem programów lojalnościowych w polskim handlu - „w 2013 roku klienci mogli liczyć na kolejne atrakcyjne oferty, m.in. dodatkowe kupony dla grupy najbardziej lojalnych klientów czy specjalne zniżki przy zakupie produktów objętych akcjami rabatowymi".

W 12 hipermarketach kompaktowych Tesco poszerzyło asortyment i powierzchnię sprzedaży stoisk z marką odzieżową F&F. W większości tych sklepów funkcjonują także działy z modą męską. Sieć uruchomiła nowe działy z akcesoriami domowymi i elektroniką w sześciu hipermarketach, rozpoczynając zmiany od sklepu w Tarnowie.

W 2013 r. w ofercie polskiego oddziału Tesco pojawiło się ponad 1000 nowych produktów. Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska zwraca uwagę, że w minionym roku jego sieć stale udoskonalała ofertę żywnościową, wprowadzając nowe produkty Tesco i Pewniaki. - Zaoferowaliśmy także naszym klientom unikalną na polskim rynku Gwarancję Satysfakcji - wskazuje Tomaszewski.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kibol 17-04-2014, 21:39:
Panie Tomaszewski, super wynik, bistra otworzone -czas na nagrody.Już niedługo mistrzostwa swiata w Brazylii- Pan , Pani Grabowska , pewnie juz z rodzinami sie pakujecie- Producencji juz kupili bilety....

Ciekawe co na to akcjonariusze w Londynie.
  • obiektywnie, bez piany z pyska 17-04-2014, 07:05:
O ile dobrze pamiętam to marżą handlowa całej grupy zatrzymała się na 5,17%. Spory spadek profitu ale pokażcie mi sieć globalną gdzie w zeszłym roku profit wzrósł. To był ciężki rok, exit z USA i odpis Chin, Ci umieją czytać wyniki wiedzą, że TESCO miało trudny rok ale teraz to już historia. Wyniki początku roku wyglądają obiecująco. A co do bistro to jest to największa sieć w kraju, więc chyba ok.
  • boy-auch 16-04-2014, 23:35:
Nie wiem dla kogo są takie artykuły? Kto ma to czytać? Klient, pracownik, obserwator rynku czy bezrobotny? Dla mnie to stek bzdur i kolorowania marki. Jak ktoś to czyta i w to wszystko wierzy bez marginesu obiektywizmu – to współczuję. Dla mnie Tesco to już się skończyło parę lat temu. Nigdy tam nie wejdę – po nic. Dla mnie to jedna z najgorzej zarządzanych marek na rynku polskim, jeden z najgorszych sklepów jakich Polska widziała, jeden z najbardziej cynicznych i zarozumiałych sklepów, zarządów, dyrektorów i całego systemu marketingu i PR jak przystało na fałszywych do cna wyspiarzy. Dla mnie to śmieć, których nie warto nawet odwiedzać. Ta marka jest spalona w moich oczach na wieki....

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH