Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż LFL Tesco w Polsce spadła w roku 2013/14 o 2,8 proc.

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-04-2014, 10:37
Tesco widzi poprawę wyników w Polsce
(fot. PTWP)

Sprzedaż like-for-like sieci handlowej Tesco Polska spadła w okresie finansowym 2013/2014 o 2,8 proc. Jednak, jak wskazuje Michał Sikora, kierownik ds. komunikacji zewnętrznej Tesco - po spadku sprzedaży LFL w pierwszej połowie roku o 6,4 proc., w drugiej połowie roku sieć zanotowała wzrost o 0,6 proc.

Wyniki Tesco w Polsce są i tak lepsze niż ogólne wyniki w Europie. W okresie finansowym 2013/2014 europejska sprzedaż LFL spadła o 3,5 proc., przy czym głębsze spadki Brytyjczycy zanotowali w I połowie roku (-4,9 proc.), w II połowie nieco poprawili wynik (-2,2 proc.).

W omawianym okresie Tesco otworzyło w Polsce cztery nowe hipermarkety, dwa hipermarkety kompaktowe oraz sześć supermarketów. Nowością jest też inwestycja, w ramach której w ponad 300 sklepach Tesco działają elektroniczne etykiety cenowe, dające gwarancję zgodności cenowej przy półce i przy kasie. Na opakowaniach warzyw i owoców klienci mogą znaleźć kody QR kierujące do serwisu internetowego z dodatkowymi informacjami na temat produktów.

„W naszych sklepach działa już 70 restauracji Bistro, co czyni z Tesco największą w Polsce sieć samoobsługowych restauracji z jedzeniem na wagę. Naszych klientów zapraszamy do 43 restauracji Bistro, 2 Bistro Extra z powiększoną ofertą baru sałatkowego, lodów i mrożonych jogurtów oraz 25 punktów Bistro Light, z podstawową ofertą, działających pod szyldem Grill" - informuje w komunikacie Tesco.

Sieć wskazuje również, że Clubcard pozostaje liderem programów lojalnościowych w polskim handlu - „w 2013 roku klienci mogli liczyć na kolejne atrakcyjne oferty, m.in. dodatkowe kupony dla grupy najbardziej lojalnych klientów czy specjalne zniżki przy zakupie produktów objętych akcjami rabatowymi".

W 12 hipermarketach kompaktowych Tesco poszerzyło asortyment i powierzchnię sprzedaży stoisk z marką odzieżową F&F. W większości tych sklepów funkcjonują także działy z modą męską. Sieć uruchomiła nowe działy z akcesoriami domowymi i elektroniką w sześciu hipermarketach, rozpoczynając zmiany od sklepu w Tarnowie.

W 2013 r. w ofercie polskiego oddziału Tesco pojawiło się ponad 1000 nowych produktów. Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska zwraca uwagę, że w minionym roku jego sieć stale udoskonalała ofertę żywnościową, wprowadzając nowe produkty Tesco i Pewniaki. - Zaoferowaliśmy także naszym klientom unikalną na polskim rynku Gwarancję Satysfakcji - wskazuje Tomaszewski.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kibol 17-04-2014, 21:39:
Panie Tomaszewski, super wynik, bistra otworzone -czas na nagrody.Już niedługo mistrzostwa swiata w Brazylii- Pan , Pani Grabowska , pewnie juz z rodzinami sie pakujecie- Producencji juz kupili bilety....

Ciekawe co na to akcjonariusze w Londynie.
  • obiektywnie, bez piany z pyska 17-04-2014, 07:05:
O ile dobrze pamiętam to marżą handlowa całej grupy zatrzymała się na 5,17%. Spory spadek profitu ale pokażcie mi sieć globalną gdzie w zeszłym roku profit wzrósł. To był ciężki rok, exit z USA i odpis Chin, Ci umieją czytać wyniki wiedzą, że TESCO miało trudny rok ale teraz to już historia. Wyniki początku roku wyglądają obiecująco. A co do bistro to jest to największa sieć w kraju, więc chyba ok.
  • boy-auch 16-04-2014, 23:35:
Nie wiem dla kogo są takie artykuły? Kto ma to czytać? Klient, pracownik, obserwator rynku czy bezrobotny? Dla mnie to stek bzdur i kolorowania marki. Jak ktoś to czyta i w to wszystko wierzy bez marginesu obiektywizmu – to współczuję. Dla mnie Tesco to już się skończyło parę lat temu. Nigdy tam nie wejdę – po nic. Dla mnie to jedna z najgorzej zarządzanych marek na rynku polskim, jeden z najgorszych sklepów jakich Polska widziała, jeden z najbardziej cynicznych i zarozumiałych sklepów, zarządów, dyrektorów i całego systemu marketingu i PR jak przystało na fałszywych do cna wyspiarzy. Dla mnie to śmieć, których nie warto nawet odwiedzać. Ta marka jest spalona w moich oczach na wieki....

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.