REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco wygrywa proces z siecią Lidl. Lidl rozważy złożenie skargi kasacyjnej

  • Autor: pr
  • Data: 15-10-2012, 14:16
Tesco wygrywa proces z siecią Lidl.  Lidl rozważy złożenie skargi kasacyjnej
Tesco

Porównywanie cen przez sieci handlowe jest dozwolone - orzekł Sąd Apelacyjny w Krakowie, oddalając w całości powództwo sieci Lidl przeciw Tesco. Tesco od 2008 roku umieszcza przy półkach ceny wybranych produktów dostępnych w konkurencyjnych sklepach.

REKLAMA

Sąd nie podzielił zarzutów wysuwanych przez sieć Lidl, że dokonywane przez Tesco porównanie cen jest czynem nieuczciwej konkurencji. Korzystny dla Tesco wyrok Sądu z 10 października jest prawomocny.

Sąd Apelacyjny uznał, iż stosowana przez Tesco koncepcja informowania klientów o cenach w innych sklepach jest zgodna z prawem i zasadami uczciwej konkurencji.

Zdaniem Sądu zakazanie takiej formuły całkowicie eliminowałoby możliwość stosowania reklamy porównawczej. A to byłoby sprzeczne z prawem i orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

- Decyzja Sądu potwierdza, że nasza kampania informacyjna była rzetelna, obiektywna i możliwa do zweryfikowania dla klientów naszych sklepów - komentuje Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco ds. prawnych. - Rzeczywiście, przed rozpoczęciem akcji obniżyliśmy ceny ponad 1000 naszych produktów do poziomu cen konkurencji. Jeśli jesteśmy równie tani, a nawet tańsi, niż sklepy dyskontowe, uważam, że mamy pełne prawo głośno mówić o tym naszym klientom - dodaje.

Lidl złożył pozew przeciwko Tesco w kwietniu 2009 roku, po rozpoczęciu kampanii informacyjnej „Dyskontowe Ceny". Tesco regularnie sprawdza ceny w sklepach konkurencji, co ma być gwarancją cen tak niskich, jak w sklepach dyskontowych. Taką informacją Tesco dzieli się z kupującymi - przy półkach zamieszczone są ceny wybranych produktów obowiązujące w sklepach Biedronka i Lidl.

Wyrok Sądu Apelacyjnego, uznający w całości racje Tesco, jest prawomocny.

Jak poinformował przedstawiciele sieci Lidl Polska, „po uzyskaniu uzasadnienia wyroku, zarząd spółki rozważy złożenie skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego. Jednocześnie zarząd zpółki pragnie zapewnić, że szanuje wyrok sądu drugiej instancji."

Jak przekonują przedstawiciele sieci Lidl Polska „w swojej działalności firma stara się zawsze kierować dobrem klientów i partnerów biznesowych, dlatego też nie zgadza się na stosowanie wobec spółki praktyk reklamowych, które w jej opinii są niezgodne z zasadami uczciwej konkurencji i na nie reaguje."

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • porownywanie cen 17-10-2012, 08:04:
@ktos
Nietypowo gramatura nie jest zadna przeszkoda w porownaniu ceny. Wystarczy porownac cene bazowa.
  • ktoś 15-10-2012, 23:52:
Biedronka już dawno znalazła na to sposób - złożyła nacisk producentom markowym, by ci produkując dla Biedronki to żeby pojemności takich produktów były dość nietypowe, jak np. Coca Cola w butelce 1,75l.
  • Jestem przeciwko dyskontom. 15-10-2012, 14:59:
Bzdury, przecież ta firma podaje porównania z różnymi sieciami, także z Biedronką, a właściwie głównie z nią. Jakoś JMD nie kłóciło się i nie podawało do sądu innej sieci. To właście Schwarz Gruppe zachowało się niezgodnie z zasadami etyki i konkurencji. W Niemczech, nikt nikomu w ten sposób nóg nie podstawia, telewizja nadaje programy o róznych markach, gdzie czarno na białym podaje się plusy i minusy każdej marki. Podawano i Lida, także jego konkurencję w RFN, sieć Aldi(zarówno północ i południe). Oceny nie były pozytywne dla żadnej z marek, a jakoś nikt nikogo nie skarżył. Jeśli firma skarży inną o takie "pierdoły" to znaczy, że ma coś do ukrycia. W programie ARD podano zresztą, że Lidl, podobnie jak Aldi maskują się ze wszystkim z czym mogą.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH