Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Tesco wygrywa proces z siecią Lidl. Lidl rozważy złożenie skargi kasacyjnej

Porównywanie cen przez sieci handlowe jest dozwolone - orzekł Sąd Apelacyjny w Krakowie, oddalając w całości powództwo sieci Lidl przeciw Tesco. Tesco od 2008 roku umieszcza przy półkach ceny wybranych produktów dostępnych w konkurencyjnych sklepach.

Tesco wygrywa proces z siecią Lidl.  Lidl rozważy złożenie skargi kasacyjnej
Tesco

Sąd nie podzielił zarzutów wysuwanych przez sieć Lidl, że dokonywane przez Tesco porównanie cen jest czynem nieuczciwej konkurencji. Korzystny dla Tesco wyrok Sądu z 10 października jest prawomocny.

Sąd Apelacyjny uznał, iż stosowana przez Tesco koncepcja informowania klientów o cenach w innych sklepach jest zgodna z prawem i zasadami uczciwej konkurencji.

Zdaniem Sądu zakazanie takiej formuły całkowicie eliminowałoby możliwość stosowania reklamy porównawczej. A to byłoby sprzeczne z prawem i orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

- Decyzja Sądu potwierdza, że nasza kampania informacyjna była rzetelna, obiektywna i możliwa do zweryfikowania dla klientów naszych sklepów - komentuje Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco ds. prawnych. - Rzeczywiście, przed rozpoczęciem akcji obniżyliśmy ceny ponad 1000 naszych produktów do poziomu cen konkurencji. Jeśli jesteśmy równie tani, a nawet tańsi, niż sklepy dyskontowe, uważam, że mamy pełne prawo głośno mówić o tym naszym klientom - dodaje.

Lidl złożył pozew przeciwko Tesco w kwietniu 2009 roku, po rozpoczęciu kampanii informacyjnej „Dyskontowe Ceny". Tesco regularnie sprawdza ceny w sklepach konkurencji, co ma być gwarancją cen tak niskich, jak w sklepach dyskontowych. Taką informacją Tesco dzieli się z kupującymi - przy półkach zamieszczone są ceny wybranych produktów obowiązujące w sklepach Biedronka i Lidl.

Wyrok Sądu Apelacyjnego, uznający w całości racje Tesco, jest prawomocny.

Jak poinformował przedstawiciele sieci Lidl Polska, „po uzyskaniu uzasadnienia wyroku, zarząd spółki rozważy złożenie skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego. Jednocześnie zarząd zpółki pragnie zapewnić, że szanuje wyrok sądu drugiej instancji."

Jak przekonują przedstawiciele sieci Lidl Polska „w swojej działalności firma stara się zawsze kierować dobrem klientów i partnerów biznesowych, dlatego też nie zgadza się na stosowanie wobec spółki praktyk reklamowych, które w jej opinii są niezgodne z zasadami uczciwej konkurencji i na nie reaguje."

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Czesław Grzesiak RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Schwartz;-) 2012-10-15 14:38:57
    Teraz wystarczy, że Lidl obniży ceny w swojej sieci i porówna z tym, które podaje u siebie Tesco. Wtedy okazałoby się, że Tesco wprowadza klientów w błąd co nie jest zgodne z prawem i zasadami uczciwej konkurencji. W takiej sytuacji sąd orzekłby winę Tesco... nie żebym podpowiadał;-) BTW żadna sieć nie prowadzi monitoringu 24h/dobę.
  • Jestem przeciwko dyskontom. 2012-10-15 14:59:29
    Bzdury, przecież ta firma podaje porównania z różnymi sieciami, także z Biedronką, a właściwie głównie z nią. Jakoś JMD nie kłóciło się i nie podawało do sądu innej sieci. To właście Schwarz Gruppe zachowało się niezgodnie z zasadami etyki i konkurencji. W Niemczech, nikt nikomu w ten sposób nóg nie podstawia, telewizja nadaje programy o róznych markach, gdzie czarno na białym podaje się plusy i minusy każdej marki. Podawano i Lida, także jego konkurencję w RFN, sieć Aldi(zarówno północ i południe). Oceny nie były pozytywne dla żadnej z marek, a jakoś nikt nikogo nie skarżył. Jeśli firma skarży inną o takie \"pierdoły\" to znaczy, że ma coś do ukrycia. W programie ARD podano zresztą, że Lidl, podobnie jak Aldi maskują się ze wszystkim z czym mogą.
  • ktoś 2012-10-15 23:52:31
    Biedronka już dawno znalazła na to sposób - złożyła nacisk producentom markowym, by ci produkując dla Biedronki to żeby pojemności takich produktów były dość nietypowe, jak np. Coca Cola w butelce 1,75l.
  • porownywanie cen 2012-10-17 08:04:55
    @ktos Nietypowo gramatura nie jest zadna przeszkoda w porownaniu ceny. Wystarczy porownac cene bazowa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.