Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco: Wzrost sprzedaży produktów bez laktozy, glutenu i dietetycznych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2016, 19:55
Tesco: Wzrost sprzedaży produktów bez laktozy, glutenu i dietetycznych
Fot. PTWP

Aż 89 proc. Polaków sięga po produkty bez lub z obniżoną zawartością cukru, bez laktozy, glutenu, pochodzące z upraw ekologicznych lub dietetyczne – tak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Tesco Polska.

Stale zwiększające się zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty potwierdzają również dane sprzedażowe Tesco Polska - ich sprzedaż w styczniu 2016 r. w stosunku do grudnia 2015 r. wzrosła o 25,21 proc.

Systematycznie rośnie liczba osób, które zmagają się z nietolerancjami określonych składników diety. Jak wskazują badania, prawie co piąty respondent (19 proc.) korzystający z produktów bez glutenu, cukru lub laktozy robi to ze względów zdrowotnych, gdyż produkty te są niezbędną częścią ich diety. 

Warto jednak zwrócić uwagę na to, że 55 proc. badanych sięga po nie, ponieważ chce w ten sposób poprawić stan swojego zdrowia, a 25 proc. urozmaica w ten sposób dietę, próbując nowych produktów. Wśród badanych, którzy nie korzystają z tego rodzaju produktów, 28 proc. zastanawia się nad rezygnacją z żywności zawierającej gluten, cukier lub laktozę – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. 

We wszystkich sklepach, należących do sieci Tesco Polska sprzedaż tych produktów w styczniu 2016 w stosunku do grudnia 2015 wzrosła o 25,21 proc. Ogromną popularnością cieszą się produkty bez lub z obniżoną zawartością cukru, sięga po nie 62 proc. respondentów. Dwóm na trzech badanych (66 proc.) zależy na ich dużej dostępności, ponieważ ograniczają spożycie tego składnika. Sprzedaż tych produktów w styczniu 2016 w stosunku do grudnia 2015 wzrosła o 32,1 proc.

Niemal dwie trzecie respondentów (64 proc.) deklaruje, że chętnie sięga po żywność pochodzącą z upraw ekologicznych. Bardzo duże znaczenie ma dla nich jakość i pochodzenie spożywanych produktów. Sprzedaż produktów z Certyfikatem Gospodarstwa Ekologicznego, których w Tesco znaleźć można ponad 300, w styczniu 2016 w stosunku do grudnia 2015 wzrosła o 31,08 proc.

Wyraźnie widać, że chcemy odżywiać się w świadomy i zrównoważony sposób – tak twierdzi 66 proc. respondentów. Nie dziwi więc stale rosnąca sprzedaż produktów używanych w wielu dietach, jak kotlety i wędliny sojowe, tofu, otręby czy napoje ryżowe. W porównywanym okresie grudzień 2015 – styczeń 2016 ich sprzedaż wzrosła o 25,21 proc. 

Po produkty bez glutenu sięga już niemal co czwarty Polak (24 proc.). W styczniu 2016 w stosunku do grudnia 2015 sprzedaż tych artykułów w sklepach Tesco Polska wzrosła o 15,85 proc.

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Tesco Polska, w dniach 11 – 12 maja 2016 r. metodą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych online (CAWI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 800 Polaków.

Tesco Polska jest siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z ponad 400 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Zatrudnia blisko 30 tys. osób i oferuje klientom produkty 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.