Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco zawyżyło oczekiwany zysk. Akcje w dół o 10 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl/BBC
  • Data: 22-09-2014, 11:11
Tesco zawyżyło oczekiwany zysk. Akcje w dół o 10 proc.
Cena za jedną akcję Tesco była dziś rano najniższa od ok. 11 lat (fot. PTWP)

Sieć hipermarketów i supermarketów Tesco poinformowała w poniedziałek (22 września) o tym, że zawyżyła oczekiwany zysk w pierwszym półroczu bieżącego roku fiskalnego aż o 250 mln funtów. Na wiadomość o tym akcje Tesco potaniały dziś rano o ponad 10 proc., przez co stały się najtańsze od ponad dekady - informuje BBC.

Zawyżony zysk Tesco dotyczy okresu sześciu miesięcy, zakończonego 23 sierpnia 2014 r. Pod koniec sierpnia brytyjska sieć poinformowała, że zysk dla tego okresu wyniesie 1,1 mld funtów. Wówczas Tesco zmniejszyło także prognozy zysku w całym roku fiskalnym z 2,8 mld funtów do 2,4 mld funtów.

Przedstawiciele Tesco na razie tłumaczą, że zawyżenie oczekiwanego zysku o 250 mln funtów nastąpiło z powodu zbyt wczesnego zaksięgowania niektórych dochodów oraz w wyniku nieuwzględnienia niektórych kosztów. 

Tesco oświadczyło dziś rano, że szacunki wyników za pierwsze sześć miesięcy roku fiskalnego zostaną opublikowane 23 października 2014 r. Pierwotnie miały zostać one podane do publicznej wiadomości 1 października.

Nowy prezes Tesco Dave Lewis (stanowisko objął zaledwie trzy tygodnie temu) szybko zareagował na dzisiejsze poranne doniesienia. Rozpoczęte zostało prowadzone przez Deloitte niezależne dochodzenie, które ma wyjaśnić przyczyny zawyżenia oczekiwanych zysków. Lewis podczas telekonferencji poinformował także, że zawiesił kilku pracowników firmy do czasu wyjaśnienia sprawy. Jednym z nich jest dyrektor zarządzający Tesco na Wielką Brytanię Chris Bush.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dostawca selera 22-09-2014, 15:41:
Ciekawe kiedy wyjdą podobne sprawy w oddziale Polskim ? Wirtualna księgowość to podstawa - zakładanie rezerw to codzienna praktyka w tej firemce , na tej podstawie można pokazać i profit LFL 50 % lepszy . Ukrywać koszty pokazywać incomy których nigdy nie będzie . A jak coś nie wyjdzie to do dostawcy po kasiorę i pseudo promocje .
  • klie 22-09-2014, 15:14:
Tak się kończy, jak ma się takich super top managerów.

Dział zakupów - dno
Dział marketingu- dno.

Audytorzy będą w szoku , jak dostaną papiery. Już im się nie uda kreatywna księgowość.
  • Analityk 22-09-2014, 13:55:
Tesco zakończy podbój świata jak Ahold . Obecnie Ahold ma wielkie problemy nawet i w Holandii . Tesco czeka taka sama droga i nikt nie pomoże . Bo to są firmy nie stawiające na ludzi tylko procedury i sterowanie ręczne .

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.