REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco zwiększa sprzedaż w Irlandii. Pierwszy raz od 2013 roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2015, 10:06
Tesco zwiększa sprzedaż w Irlandii. Pierwszy raz od 2013 roku
Tesco pierwszy raz od ponad 2 lat zanotowało wzrost sprzedaży w Irlandii. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Tesco, lider rynku detalicznego w Irlandii, w ciągu dwunastu tygodni do 13 września zwiększył sprzedaż o 0,3 proc. – informują analitycy Kantar Worldpanel. Dane stanowią powód do zadowolenia, gdyż jest to pierwszy wzrost sprzedaży brytyjskiej sieci handlowej na irlandzkim rynku od ponad 2 lat. Największą dynamikę sprzedaży odnotował Lidl.

REKLAMA

Tesco zanotowało wzrost sprzedaży w Irlandii pierwszy raz od marca 2013 roku. Zdaniem Georgieanna Harringtona, z Kantar Worldpanel jest to dobra informacja dla brytyjskiej sieci handlowej po bezprecedensowym okresie spadku sprzedaży.

Dużą rolę w odzyskiwaniu pozycji przez Tesco odegrał stosunkowo niewielki wzrost liczby kupujących ogółem w Irlandii, ale także większe zainteresowanie klientów ofertą sieci, co przyczyniło się do zwiększenia jej wydajności.

W ciągu dwunastu tygodni sprzedaż w Irlandii wzrosła rok do roku o 1,8 proc. Tym samym odnotowano najdłuższy wzrost sprzedaż – trwający 18 miesięcy – od października 2013 roku.

Stale swoją pozycję na irlandzkim rynku umacnia Lidl. Podobnie było w analizowanym okresie, kiedy to niemiecka sieć dyskontów odnotowała wzrost sprzedaży w wysokości 9,5 proc. Jednocześnie jej udziały rynkowe wynoszą 9 proc.

Zdaniem ekspertów Kantar Worldpanel dobre wyniki Lidla są przede wszystkim konsekwencjom sprawnie realizowanej strategii oraz skutecznych kampanii marketingowych. Spowodowało to, że sieć przyciągnęła łącznie 40 tys. nowych klientów. Znacząco także zwiększyły się średnie wydatki na zakupy. Statystycznie klienci Lidla w Irlandii wydają o 5 proc. więcej, to jest 22,84 euro.

Dobre wyniki odnotował także Aldi, w przypadku którego sprzedaż wzrosła łącznie o 3,6 proc., a udziały rynkowe zwiększyły się do 8,7 proc. Mimo, iż badanym okresie liczba kupujących w Aldim spadła, to jednak sieć rozwija swoją sprzedaż. Przeciętny klient wydaje u niemieckiego dyskontera o 6 proc. więcej, co stanowi aż 170 euro.

Pierwszą pozycję na irlandzkim rynku zajmuje Tesco z 24,proc. udziałem. Kolejne miejsca odpowiednio SuperValu (24,3 proc.), Dunnes (22,7 proc.), Lidl (9 proc.) oraz Aldi (8,7 proc.).
Udziały pozostałych sieci stanowią łącznie 10,5 proc. Wiele wskazuje na to, iż po okresie stagnacji Tesco powoli zaczyna odbudowywać swoją pozycję rynkową.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH