Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco zwiększa w Polsce obroty o 8,8 proc. i zapowiada znaczne inwestycje

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 18-04-2012, 09:59
Tesco zwiększa w Polsce obroty o 8,8 proc. i zapowiada znaczne inwestycje
W roku 2011/12 Tesco otworzyło 51 nowych sklepów wobec 42 rok wcześniej

Obroty Tesco za rok finansowy 2011/12 wyniosły 12,6 mld zł (11,0 mld zł bez VAT), co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 8,8 proc. - Wzrost sprzedaży to zasługa rozwoju sieci sklepów i ciągłego dostosowywania się do nowych preferencji klientów. Doskonałym tego przykładem są sklepy Extra, notujące wysokie wzrosty sprzedaży - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Sprzedaż Like-For-Like polskich sklepów Tesco (za rok finansowy od 1 marca 2011 r. do 29 lutego 2012 r.) wzrosła o 2 proc.

Rok 2011 to kilkadziesiąt nowych placówek, dalszy rozwój konceptu Tesco Extra i wzrost sprzedaży - mimo skurczenia się rynku detalicznego w Polsce. Według GUS wartość sprzedaży detalicznej żywności w cenach stałych spadła w 2011 r. o 2,2 proc.

W 2011 roku Tesco otworzyło 12 sklepów Tesco Extra, z czego 8 to placówki odnowione. Sklepy oferują szerszy wybór produktów - średnio o 5 tys. linii - oraz dodatkowe usługi. Dostosowanie 8 hipermarketów do standardu Extra w dużej mierze przyczyniło się do ogólnego wzrostu sprzedaży porównywalnej (tzw. LFL) firmy. Sprawdzone rozwiązania ze sklepów Extra były przenoszone do pozostałych hipermarketów - przykładem może być przebudowa działów przemysłowych w 21 hipermarketach, 9 nowych samoobsługowych restauracji Bistro czy 55 kolejnych sklepów z kasami samoobsługowymi.

W sektorze usług dodatkowych pojawiły się nowe serwisy, jak ubezpieczenia komunikacyjne i na życie, karta kredytowa związana z programem Clubcard czy lifestyle'owy magazyn dla klientów Tesco. Z operacyjnego punktu widzenia, największy nacisk położony został na rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji, czego symbolem jest uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego w Gliwicach.

Wzrost obrotów o 8,8 proc. jest w największym stopniu zasługą rozwoju sieci sklepów. W roku 2011/12 Tesco otworzyło 51 nowych sklepów wobec 42 rok wcześniej. Tesco inwestowało w dużych miastach, jak Warszawa, Bydgoszcz czy Częstochowa, ale i otwierało nowe sklepy w mniejszych miejscowościach, jak liczący tysiąc mieszkańców Gajków w woj. dolnośląskim czy 3-tysięczne Łącko w Małopolsce. Plany Tesco na rok 2012/13 zakładają dalszy rozwój sieci. Firma deklaruje, że w dalszym ciągu będzie otwierać sklepy wszystkich formatów - zarówno super, jak i hipermarkety.

- W 2012 roku najważniejszy będzie - jak zawsze - klient - mówi Ryszard Tomaszewski. - Miniony rok pokazał, że jak nigdy dotąd liczy się cena i jakość. Na tym budujemy naszą strategię na najbliższe lata. Drugi ważny obszar to szukanie sposobów zwiększania naszej efektywności i nowoczesności. Tu przykładem będzie wprowadzanie elektronicznych etykiet cenowych, dalsze zmiany w operacjach sklepowych i dystrybucji czy start sprzedaży z wykorzystaniem internetu.

W 2012 roku Tesco będzie kontynuować swoje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Zorganizuje dziesiątą już edycję flagowego programu „Tesco dla szkół", który jest długofalową inwestycją Tesco w poprawę wyposażenia polskich gimnazjów i szkół podstawowych. Firma zrealizuje kolejny krok w rozwoju strategii zaangażowania społecznego, powołując do życia fundację korporacyjną.

Cała Grupa Tesco zanotowała wzrost zysku o 1,3 proc. do 3,76 mld funtów. 

Tesco Polska ma w Polsce ponad 420 sklepów, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • markus 20-04-2012, 00:25:
TE reklamowki im nie zapomne...
  • krakus 19-04-2012, 08:12:
kiedyś robiłem zakupy w tesco, ale tearz w całym krakowie jest 1 hipermarket z duzym asortymentem. Do mniejszych formatów nie ma po co wchodzić - asortyment jak w biedronce. trzeba szukać w innych sklepach......
  • kazik 18-04-2012, 10:14:
To nie wzrost sprzedaży tylko ..podwyżki cen

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH