REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

TNS: Nie przeszkadzajmy klientom w zakupach

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 04-03-2013, 15:36
TNS: Nie przeszkadzajmy klientom w zakupach
Większość klientów już w momencie wejścia do sklepu wie, którą markę kupi

Dane TNS na temat procesu zakupowego wskazują, że 69 proc. klientów odwiedzających supermarkety kupuje tę samą markę, którą kupiło ostatnim razem, robiąc zakupy w danej kategorii, a 45 proc. kupuje dokładnie ten sam produkt co poprzednio. Dotyczy to nie tylko zakupów zaplanowanych z wyprzedzeniem - 66 proc. osób kupujących w supermarketach słodycze (czyli bodaj najbardziej impulsową kategorię artykułów w tego typu sklepach) już w momencie wejścia do sklepu wie, którą markę kupi.

REKLAMA

Jak informuje firma badawcza, klienci poświęcają znakomitą większość czasu spędzanego przy półce na poszukiwanie produktu, co do którego wiedzą, że i tak chcą go kupić. Kiedy są zajęci poszukiwaniem konkretnych artykułów, nie są podatni na wpływ - można nawet powiedzieć,
że nie dostrzegają żadnych elementów, które nie są pomocne w realizacji tego zadania.

W eksperymencie przeprowadzonym przez Shopology pokazano,że bardzo trudno jest odwrócić uwagę klientów znajdujących się w "trybie poszukiwania". W ramach eksperymentu, na samym środku półki z płatkami śniadaniowymi badacze umieścili opakowanie piwa i sfilmowali reakcje kupujących na tę zmianę. Możnabyło przypuszczać, że fakt ten przyciągnie uwagę klientów i zakłóci proces robienia zakupów, jednak okazało się, że bardzo niewielu kupujących zauważyło piwo w nietypowym miejscu. Wskazuje to, że gdy klienci przełączają się w "tryb poszukiwania", nie dostrzegają rzeczy, których w danym momencie nie szukają.

- Narzędzia typu eyetracking wskazują, że klient w sklepie szybko przebiega wzrokiem 100 artykułów w ramach danej kategorii. Jeśli jednak nałożymy na to wyniki badań EEG, wtedy przekonamy się, że 96 elementów z tej setki zostaje odrzuconych. A przecież odrzucanie nie
jest wcale zabawne. Klient w sklepie doświadcza pozytywnych emocji jedynie w tych 4 przypadkach na 100 - kiedy dostrzega właściwy produkt.
Cały ten proces przebiega niezwykle szybko i bynajmniej nie jest uświadomiony, jednak poziom emocji negatywnych odbija się na ogólnych odczuciach konsumentów związanych z robieniem zakupów - informuje TNS.

Im więcej czasu klient poświęca na poszukiwanie produktu w ramach danej kategorii, tym bardziej wzrasta prawdopodobieństwo, że zrezygnuje z zakupu i odejdzie od półki, nie wkładając nic do koszyka. Okazuje się, że średnio 30 proc. klientów, którzy przeszukują wzrokiem półkę w dziale spożywczym, odchodzi z pustymi rękami. Oznacza to, że działania zakłócające proces poszukiwania nie otwierają umysłów tych klientów na inne możliwości, lecz raczej powstrzymują ich od kupienia czegokolwiek. Jeszcze bardziej frustrujący jest fakt, że 20 proc. artykułów, których zakup klienci zaplanowali przed wejściem do sklepu, ostatecznie nie ląduje w koszyku.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH