Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

TNS OBOP: Arkadia ma dominującą pozycję na stołecznym rynku centrów handlowych

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 31-08-2010, 12:14

Z badań opinii mieszkańców Warszawy na temat centrów handlowych, przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że Arkadia ma dominującą pozycję na stołecznym rynku centrów handlowych, o czym świadczy przede wszystkim najwyższa odwiedzalność oraz znajomość marki. 67 procent klientów ocenia Arkadię jako ulubione centrum handlowe - informuje serwis dlahandlu.pl.

Wywiady bezpośrednie na reprezentatywnych grupach ponad 1000 osób, przebywających w centrum handlowym, oraz wywiady telefoniczne na próbie ponad 1000 warszawiaków w wieku 18 - 55 lat, zostały przeprowadzone w maju br. na zlecenie Cefic Polska. W wyniku badań zostały przeanalizowane takie czynniki, jak profil klientów, strefa zasięgu, zwyczaje zakupowe oraz opinia o ofercie danego centrum handlowego.

W porównaniu z badaniem, przeprowadzonym przez TNS OBOP w 2007 roku, w profilu klientów Arkadii zaszła zasadnicza zmiana - znacząco (z 32 do 51 procent) wzrosła wśród nich liczba osób z wyższym wykształceniem, a także odnotowano wzrost liczby klientów powyżej 24. roku życia, osób piastujących kierownicze stanowiska oraz osób pozostających w związkach. Spadła liczba odwiedzających z najmłodszych grup wiekowych (poniżej 16 lat, 16-24 lata), osób z wykształceniem średnim i niższym, osób uczących się i studiujących oraz panien i kawalerów.
Z badań odwiedzalności wynika, że klienci goszczą w Arkadii średnio raz w tygodniu, a ponad połowa wszystkich badanych mieszkańców stolicy - co najmniej raz w miesiącu. 82 procent badanych odwiedza Arkadię od przeszło trzech lat. 65 procent klientów Arkadii to kobiety.

Największa proporcja klientów Arkadii - 41 procent - przyjeżdża z drugiej strefy zasięgu (czas dojazdu między 10 a 20 minut), następnie z pierwszej strefy - 36 procent (czas dojazdu do 10 minut).
Klienci wysoko oceniają Arkadię (5,8 punktów w 7-stopniowej skali). Centrum to jest cenione przede wszystkim za szerokość oferty, dostępny asortyment, ale również za nawigację oraz miłą atmosferę. 78 procent klientów Arkadii korzysta z oferty gastronomicznej, co stanowi wzrost o kilka punktów procentowych na przestrzeni ostatnich lat.

W stosunku do poprzednich badań odnotowano zmianę w zwyczajach zakupowych klientów - coraz więcej osób dokonuje zakupów w pojedynkę, podczas gdy w latach 2006-2007 większość klientów wybierało się do centrum handlowego w towarzystwie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH