Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

To będzie trudny rok dla Tesco w USA, jednak firma z optymizmem patrzy na rynki azjatyckie

  • Autor: onet.pl za Financial Times
  • Data: 04-01-2010, 12:28
To będzie trudny rok dla Tesco w USA, jednak firma z optymizmem patrzy na rynki azjatyckie

Jak mówi Dave McCarthy, analityk z Evolution Securities twierdzi, że Tesco ma przed sobą prawdopodobnie najtrudniejszy od ponad dekady, ponieważ musi się zmierzyć z licznymi problemami na kilku frontach. Zażarta konkurencja na brytyjskim rynku spożywczym nie jest jedynym obszarem, na którym Tesco czeka w tym roku trudny test. Grupa jednocześnie stara się zostać "bankiem ludowym" i odnieść sukces w USA - informuje serwis onet.pl za Financial Times.

Tesco ma w południowej Kalifornii 125 sklepów sieci Fresh & Easy. W lutym 2010 roku chciało mieć ich 500. Laurie Mcllwee, dyrektor finansowy, powiedział niedawno, że wyniki Fresh & Easy poprawiają się po zmianie modelu biznesowego. W trzecim kwartale sprzedaż wzrosła o 37,4 procent i zwiększyła się także licząc rok do roku.

Według Michaela Dennisa, analityka z MF Global, Tesco zainwestowało we Fresh & Easy około 1,4 miliarda dolarów. Jego zdaniem strata od początku przedsięwzięcia do lutego 2010 roku wyniesie mniej więcej 650 milionów dolarów.

Tesco zawiesiło również swoją ekspansję w północnej Kalifornii, ale dalej kupuje grunty w środkowej i północnej części stanu. Jak na razie sieć otworzyła cztery sklepy w regionie Fresno, swojej najbardziej jak dotąd wysuniętej na północ lokalizacji.

Lucy Neville-Rolfe, dyrektor Tesco ds. prawnych i korporacyjnych mówi, że sieć będzie kontynuowała swoją ekspansję na północ wtedy, gdy będzie to miało sens. - Nie oczekiwaliśmy najgłębszej recesji od lat trzydziestych XX wieku. Teraz musimy podejmować właściwe decyzje - mówi.

Neville-Rolfe wskazuje także, że Tesco, które działa w 14 krajach, ma również międzynarodowe możliwości rozwoju gdzie indziej. Z optymizmem patrzy na Azję, która wychodzi z recesji szybciej niż inne rynki.

Wskazuje na Chiny, na których w tym roku w dużej mierze skupi się Tesco, a także na Indie. Recesja w dużej mierze „ominęła" rynek indyjski, a Tesco będzie dostawcą dla Star Bazaar, handlowej odnogi Tata Group. W tym roku planuje również otworzyć własny sklep typu „Cash and Carry". Według Neville-Rolfe obiecująco wyglądają również rynki wschodnioeuropejskie oraz Irlandia.

Ale problemy Tesco nie kończą się na USA. Innym wyzwaniem stojącym przed grupą jest to, czy potrafi odzyskać swoją pozycję na brytyjskim rynku spożywczym, na który przypada dwie trzecie jej zysków i sprzedaży.

Przez większość 2009 roku firma pozostawała w tyle za rywalami jeżeli chodzi o sprzedaż w sklepach otwartych w Wielkiej Brytanii co najmniej od roku. By zniwelować ten dystans zainwestowała miliony funtów w program lojalnościowy Clubcard, oferujący klientom podwojenie punktów. Wysłała również w listopadzie vouchery o wartości 67 milionów funtów (108 milionów dolarów), podczas gdy zazwyczaj robi się to w lutym.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH