Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

To najmłodsi konsumenci wyznaczają trendy i pokazują przyszłość handlu

  • Autor: CBRE/ www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2013, 11:53

Firma doradcza CBRE, przebadała 10000 konsumentów w 10 krajach Europy w ramach dorocznej ankiety How We Shop (Jak kupujemy). Jak pokazują wyniki, w przyszłości kupujący będą oczekiwali możliwości obejrzenia, wzięcia do ręki lub przymierzenia towarów przed kupnem. Dotyczy to zarówno zakupów w sklepach tradycyjnych, jak i tych dokonywanych w sieci lub za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Mimo, że w przyszłości konsumenci będą swobodnie korzystali z zaawansowanych technologii, nadal będą regularnie odwiedzali sklepy, zarówno w centrach handlowych, jak i lokalne sklepy spożywcze oraz butiki. Od centrów handlowych klienci będą oczekiwali nie tylko okazji do zrobienia zakupów, lecz także "doświadczeń zakupowych" (shopping experience), na które składa się możliwość pójścia do kina czy do restauracji, poćwiczenia na siłowni czy nawet jazdy na gokartach lub potańczenia.

Z badania CBRE wynika, że młodsze pokolenie uważa, że musi mieć możliwość objerzenia towaru i wzięcia go do ręki przed zakupem - 86% ankietowanych w wieku 16-24 lat jest zdania, że realne sklepy są niezbędnym etapem w procesie zakupów online. Ta grupa wiekowa, nazywana czasami „digital natives" (ludzie epoki cyfrowej) jest o wiele bardziej obeznana z technologią niż starsze pokolenia. Pasuje do nich także określenie „smart shoppers" - korzystają z blogów i mediów społecznościowych, aby wyszukać opinie o produktach oraz poszukują przez internet najniższych cen. Wyniki badania pokazują także, że ludzie w wieku 16-24 lat kupują najwięcej i to we wszystkich kategoriach - przez internet, w centrach handlowych oraz lokalnych sklepach.

- Konsumenci coraz częściej używają urządzeń mobilnych do uzyskania dostępu do kodów rabatowych, dzielą się swoimi opiniami na temat produktów za pośrednictwem mediów społecznościowych, a także porównują ceny. Czasami nawet zamawiają towary online w trakcie wizyty w centrum handlowym. Mimo, że jak dotychczas takie zachowania popularne są przede wszystkim wśród młodszych konsumentów, którzy są coraz bardziej wymagający i oczekują wysokiej jakości, ale nie chcą przepłacać, to ich zwyczaje zakupowe wyznaczają trendy i pokazują przyszłość handlu - mówi Magdalena Frątczak, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych w CBRE.

Zakupy w centrach handlowych położonych w dużych miastach oraz w centrach zlokalizowanych na przedmieściach także będą coraz bardziej popularne, a w tej kategorii wiodącymi klientami również będą młodzi konsumenci. 25% ankietowanych w grupie 16-34-latków spodziewa się, że w przyszłości będzie robić zakupy w dużych centrach handlowych, w porównaniu z zaledwie 12% z grupy wiekowej 55-64 lat. Komponent rozrywkowy, gastronomiczny i sportowy odgrywają coraz większą rolę w przyciąganiu młodych konsumentów do centrów handlowych. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH