Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Towar musi być oznaczony właściwą ceną, za pomyłki grożą sankcje

  • Autor: Gazeta Krakowska
  • Data: 04-12-2009, 14:17

W krakowskich hipermarketach kasy często nabijają wyższą cenę niż ta na półce. Nie wszyscy klienci zauważają pomyłki, inni nie mają czasu na stanie w długiej kolejce do reklamacji. Przedstawiciele sklepów tłumaczą błędy dużą ilością towaru. Ale recznik praw konsumenta podkreśla, że sklpey muszą podawać cenę wyraźnie - czytamy w Gazecie Krakowskiej.

Reporterzy Gazety Krakowskiej wybrali się do kilku krakowskich hipermarketów. W każdym znaleźli błędy w cenach albo natknęli się na promocje, które promocjami nie były.

- Codziennie dostajemy z centrali nowe ceny. A pracowników mało - podkreśla kierowniczka jednego z hipermarketów. Michał Kubajek, rzecznik Tesco, wyjaśnia, że sklepy tej sieci oferują średnio 50 tys. produktów i zdarza się, że przy zmianie oferty promocyjnej pracownicy muszą zmienić nawet kilkaset etykiet cenowych.

Katarzyna Petrykowska z biura prasowego Real zapewnia, że przypadki różnic w cenach są incydentalne. - Mogą wynikać z błędu w systemie lub też nieprawidłowego oznaczenia ceny przez pracownika. Monitorujemy ceny i eliminujemy nieprawidłowości - zapewnia.

Tomasz Popiołek, miejski rzecznik praw konsumenta, przyznaje, że takie praktyki nie powinny mieć miejsca. - Zgodnie z przepisami, cena musi być widoczna, a produkt precyzyjnie oznaczony. Żeby klient nie miał wątpliwości, nie musiał się domyślać, szukać, ile co kosztuje. - Klient może się domagać, by sklep sprzedał mu produkt w takiej cenie, jaka widoczna jest na półce - mówi Tomasz Popiołek. - Ma prawo żądać zwrotu różnicy w cenie.

- W tym roku mieliśmy 12 skarg na pomyłki w cenach w hipermarketach - mówi Marek Jasiński, wojewódzki inspektor handlowy. - Największe nieprawidłowości zdarzają się przy promocjach. Aby jednak mówić o wykroczeniu, trzeba udowodnić celowość działania.

Sklep, w którym nagminnie zdarzają się pomyłki, naraża się na sankcje finansowe. Kara może wynieść nawet do 10 proc. przychodu przedsiębiorcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • poirytowany 05-12-2009, 18:33:
I mnie też dopadł przed godzinką w tesco stystem kłamstwa. Nastawiają "matoły" coli na paletach za 19,49 a przy kasie wychodzi cena 29,09 (cena za 6szt.) .... Szkoda słów lecz to jest prawda że ludzie marnie zarabiają a co za tym idzie jakiej obsługi sie spodziewacie? mnie baba jeszcze opieprzyła że nie kupiłem 6 szt tylko 3 po 2sztuki. Miernoty...
  • Siostra Simpson... 05-12-2009, 14:51:
Tłumaczą się brakiem pracowników i zbyt dużą ilością produktów, przecież mamy bezrobocie! A jak nie chcą zatrudniać nowych pracowników to ja mam pomysł niech ograniczą sprzedaż do pieczywa ...
  • Bart Simpson 04-12-2009, 19:16:
Ciekawi tylko, dlaczego ceny przy kasie są wyższe??? skoro to incydentalne pomyłki to czy jest ktoś, kto spotkał się z odwrotnością tzn. zapłacił mniej niż było na półce. Jest to celowe i jak pisze Jaro ciężkie do wyegzekwowania, bo jedyna rekompensata to zwrot różnicy~!

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH