REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Towary na półkach będą "czytać" w naszych myślach?

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 17-08-2013, 16:22

Personalizacja ofert to codzienność w internecie. Ale wkrótce "czytać" w naszych myślach będą także... towary na półkach w supermarketach. Technologię, która to umożliwi, testują sieci handlowe w USA i Europie. Jej autorem jest spółka z Krakowa, a wykorzysta ją m.in. Apple Mimo wszechobecności internetu aż 95 proc. transakcji handlowych zawieranych jest poza siecią, w realnym świecie: w dużych centrach handlowych, ale też w niewielkich sklepikach osiedlowych czy na bazarach. Gdyby właściciele tych sklepów wiedzieli o naszych zwyczajach zakupowych tyle, ile wiedzą najlepsi spece od e-commerce, dokopaliby się do prawdziwej żyły złota - pisze Wyborcza.biz.

REKLAMA
Polska firma Estimote ma pomysł, jak po to złoto sięgnąć. Produkuje niewielkie czujniki o fantazyjnych kształtach i oryginalnych kolorach, które łatwo przyczepić do dowolnego towaru sklepowego: do koszuli, aparatu fotograficznego, książki albo też do ściany sklepowej w pobliżu półki z produktami. Czujniki, niczym niewielkie latarnie morskie, stale emitują sygnał radiowy z informacją o produkcie. Na przykład taką: "Jestem żółtym, męskim rowerem, takiej a takiej marki, w cenie 1000 zł. Znajdziesz mnie tu a tu".

Co dzieje się dalej? Specjalne oprogramowanie w komórce użytkownika stale monitoruje otoczenie w poszukiwaniu takich sygnałów. Jeśli je wykryje, na ekranie smartfonu zaczną wyświetlać się komunikaty. Oczywiście nie wszystkie. Jeśli system się dowie, że właściciel telefonu jest mężczyzną i poszukuje żółtego roweru, skieruje go wprost do miejsca, gdzie taki rower stoi. Pominie przy tym informacje o rowerach czerwonych i czarnych, damskich i dziecięcych. Jeśli klient poszukuje spodni, smartfon "pokaże" mu parę, która go może zainteresować, i to w odpowiednim rozmiarze. Jeśli poszukuje sofy w Ikei, poprowadzi go do właściwej alejki.

Skąd jednak system zarządzający komunikacją między czujnikami w sklepie, a komórką klienta ma wiedzieć, czym ów klient jest zainteresowany, wchodząc do sklepu? Cóż, informacje na ten temat są w naszych telefonach. Internetowe aplikacje w smartfonach już dzisiaj są prawdziwą kopalnią wiedzy na nasz temat. Dane o użytkownikach zbierają serwisy społecznościowe i wyszukiwarki, sklepy i różnego rodzaju strony internetowe. Poza tym na potrzeby systemu Estimote mają powstawać odrębne aplikacje, często tworzone przez same sklepy, które będą rejestrować zachowania klienta i na tej podstawie ustalać jego upodobania. Estimote ma tylko udostępniać fragmenty kodu, które zapewnią komunikację z czujnikami.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH