Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tradycyjne sklepy przestaną sprzedawać, a będą tylko wystawiać produkty?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-10-2013, 18:13
Tradycyjne sklepy przestaną sprzedawać, a będą tylko wystawiać produkty?

Najwięksi - jak Amazon - już eksperymentują z technologią rozpoznawania obrazu. Wystarczy zdjęcie, a zakupy przenoszą się na telefon. Czy tradycyjne sklepy staną się wkrótce tylko galerią produktów, która umożliwi oglądanie, dotykanie i przymierzanie?

Technologia rozpoznawania obrazu, udostępniana przez firmę iTraff Technlogy, pozwala klientom sfotografować wybrany przedmiot w sklepie, a następnie kupić go taniej w sieci. Czy tradycyjne sklepy mają się czego bać?

Z teorii ekonomii wynika, że aby podmiot ekonomiczny dokonywał racjonalnych wyborów, musi posiadać pełną wiedzę o rynku. Internet i smartfony pozwalają konsumentom znacznie wiedzę poszerzać. I faktycznie konsumenci kupują coraz bardziej racjonalnie. Chodzą, przymierzają, dotykają, oglądają, testują, ale już niekoniecznie kupują na miejscu w sklepie. Kupują w sieci.

Gdy nastała era internetu „racjonalnie kupujący" po wizycie w sklepie, wracali do domu, porównywali ceny produktów w sieci i szukali miejsca, gdzie kupią wybraną rzecz najtaniej. W erze smartfonów, klienci zyskali nowe możliwości - technologię rozpoznawanie obrazów, jak Recognize.im, która umożliwia im np. sprawdzenie jeszcze w sklepie opinii klientów o produkcie, gdzie można go kupić najtaniej, a nawet pozwoli na zakup tego produktu w innym sklepie online. Wystarczy zeskanować produkt aplikacją, wykorzystującą technologię rozpoznawania obrazu, by otrzymać o nim więcej informacji.

Jak wynika z raportu „Digital Trends 2013", handel elektroniczny w Polsce będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki.

Z danych spółki Polskie Badania Internetu wynika, że e-commerce wygenerował w Polsce w 2012 r. 21,5 mld zł, co daje mu udział 3,8 proc. w całym handlu. Dwa lata wcześniej w 2010 roku było to 2,5 procent, co oznacza, że e- commerce rośnie szybciej, niż handel w ogóle. Tymczasem szacuje się, że do końca 2013 roku ma być w Polsce ponad 13 milionów smartfonów.

- W tych realiach rynkowych, tradycyjny handel będzie musiał wypracować dla siebie nowy skuteczny model funkcjonowania. I tylko od poszczególnych podmiotów zależy, czy nowe rozwiązania technologiczne staną się możliwością czy zagrożeniem dla sklepu - mówi Arkadiusz Skuza, założyciel i CEO iTraff Technology.

Jak sklepy dostosowują się do nowego trendu „sklepowych oglądaczy"?

Amerykańska sieć sklepów Target stara się zmusić klientów do odwiedzania ich sklepów, oferując odbiór niektórych produktów tylko bezpośrednio w sklepie. Best Buy - sieć z artykułami elektronicznymi, obniża ceny swoich sklepowych produktów, do tych oferowanych przez konkurencyjne podmioty w sieci. Australijski sklep w Brisbane, dla odmiany walczy ze sklepowym „tylko oglądam" i wszystkim, którzy tylko oglądają, każe za wejście do sklepu płacić 5 dolarów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH