REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Trend "clean label" w strategiach producentów żywności w Polsce

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 01-12-2015, 15:24
Trend
Coraz więcej producentów żywności podąża za trendem "clean label"

Trend clean label (czysta etykieta) jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na wysoką jakość produktów spożywczych i przejrzystość w produkcji żywności oraz na odpowiednie oznakowanie. Coraz więcej producentów stara się sprostać tym wymaganiom - wynika z analizy firmy Mintel.

REKLAMA

Konsumenci domagają się więcej informacji na temat żywności, którą kupują: listy składników, pochodzenia, procesu produkcji, transportu czy przechowywania. Do tego odnosi się właśnie termin clean label (czysta etykieta) - jest stosowany wtedy, gdy produkt zawiera tylko oryginalne, znane składniki, których nazwy są łatwe do wymówienia. Koncepcja „czystej etykiety” jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na jakość i przejrzystość w produkcji żywności i napojów, etykietowania i regulacji.

Jak wspomniano w raporcie firmy Mintel, już 49 proc. Polaków deklaruje, że stara się unikać produktów żywności i napojów, które zawierają sztuczne dodatki i konserwanty. Trzech na dziesięciu Polaków regularnie sprawdza listę składników znajdujących się na opakowaniach produktów spożywczych. Polacy deklarują, że w szczególności sztuczne słodziki są wyróżniane jako składniki, których konsumenci chcą unikać.

Zdaniem ekspertów Mintela, istnieją zatem duże możliwości dla polskich marek spożywczych do eksponowania naturalnych składników, aby zwiększyć pozycjonowanie i zaprezentować swoją „prostotę”.

Sosy, w tym ketchupy i majonezy są jednym z segmentów produktów spożywczych, których skład jest regularnie sprawdzany przez konsumentów. . Jednym z kluczowych czynników wpływających na wybór sosu jest brak sztucznych dodatków i konserwantów. Na trend ten odpowiedziała firma Roleski, która wprowadziła na rynek nową gamę ketchupów, które – jak podkreśla producent – są wolne od konserwantów, sztucznych dodatków, barwników, skrobi i kwasu cytrynowego, a zawierają więcej pomidorów.

Istnieją także inne kategorie produktów, które ulegają trendowi „clean label”. Jako przykłady firma Mintel podaje: krem-miód Hobee, który składa się tylko z dwóch składników (miodu i koncentratu malinowego) czy kanapkowy serek Turek Naturek składający się jedynie z twarogu i soli.

Jak podkreśla Mintel, pojęcie „czysta etykieta” nie odnosi się wyłącznie do braku dodatków lub środków konserwujących. Informacja na opakowaniu, dotycząca odżywczej wartości produktu, jest bardzo ważna dla konsumentów. Jednocześnie, konsumenci wymagają bardziej szczegółowej identyfikacji użytych składników, metod produkcji, pochodzenia produktu oraz walorów zdrowotnych.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • RSD 08-12-2015, 13:17:
Słaby ten trend skoro np. ostatnio nie mogę kupić śmietany o składzie: śmietana.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH