Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Trendy 2019: Świadomi konsumenci będą preferować produkty uproszczone i lepszej jakości

"Less is more" oraz "Consciousism" to dwa ważne trendy przedstawione wśród 10 globalnych trendów konsumenckich na 2019 rok przez Euromonitor International. Zgodnie z nimi w tym roku konsumenci będą poszukiwać autentycznych, zróżnicowanych produktów i doświadczeń, które pozwalają im wyrazić swoją indywidualność, a także sposobów na zniwelowanie negatywnego wpływu konsumpcjonizmu na świat.

Trendy 2019: Świadomi konsumenci będą preferować produkty uproszczone i lepszej jakości
fot. unsplash.com

Trend "Less is more" oznacza mniej więcej to, że konsumenci odrzucają produkcję masową, a w 2019 roku będą preferować produkty pozycjonowane jako uproszczone i lepszej jakości. To objawia się poszukiwaniem hiperlokalnego czy ekologicznego jedzenia, do eko-luksusowych wakacyjnych przeżyć czy wyrobów rzemieślniczych. Konsumenci poszukują autentycznych, zróżnicowanych produktów i doświadczeń, które pozwalają im wyrazić swoją indywidualność. 

Globalizacja sprawiła, że konsumenci mogą uzyskać prawie każdy rodzaj produktu z dowolnego miejsca na świecie, w dowolnym momencie, przy stosunkowo niskich kosztach: sezonowe owoce i warzywa dostępne są przez cały rok, szyte w Azji ubrania są tak samo modne (przez krótki czas) na całym świecie, a tanie linie lotnicze ułatwiają podróżowanie. Konsumenci klasy średniej na rynkach rozwiniętych żyją w społeczeństwie, do którego mają prawie nieograniczony dostęp do
wszystkiego, natychmiast.

Jednak konsumenci w rozwiniętych gospodarkach dokonują ponownej oceny swoich nawyków, wydatków i z jawnego materializmu przechodzą do prostoty, autentyczności i indywidualności. Widać to po trendach w jedzeniu i piciu, które nawiązują do powrotu do podstaw. Kupowanie hiperlokalnej żywności jest coraz popularniejsze z wielu powodów, np. wspiera lokalne firmy, żywność jest świeża i
smakuje lepiej, zmniejsza się negatywny wpływ na środowisko. W tym duchu powstaje także coraz więcej alkoholi i piw rzemieślniczych, które mają być coraz popularniejsze w 2019 roku.

Trend "less is more" objawia się także chęcią odzyskania kontroli nad tym, co jemy, pijemy i nakładamy na naszą skórę. Jest to częściowo odpowiedź na niedawne kontrowersje dotyczące zarówno niepożądanych składników w żywności i kosmetykach.

Consciousism - świadomi współcześni konsumenci poszukują sposobów na podejmowanie pozytywnych decyzji o tym, co kupują i szukają sposobów na zniwelowanie negatywnego wpływu konsumpcjonizmu na świat. To pełne szacunku i współczujące podejście do konsumpcji obejmuje skupienie uwagi na innych ludziach, zwierzętach i środowisku. 

więcej informacji:

trendy 2019 RSS ALERT    /    trendy RSS ALERT    /    Euromonitor International RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.99.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.