Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Trendy, które będą obowiązywały na rynku FMCG w 2016 r. - Raport

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2016, 15:19
Trendy, które będą obowiązywały na rynku FMCG w 2016 r. - Raport

Przyjazne dla konsumenta białka roślinne, tłuszcze, kwaśne smaki, środki higieny osobistej oraz modyfikacje genetyczne - to tylko niektóre przykłady nowych trendów, które będą napędzać innowacje na rynku artykułów FMCG i rynek marketingu w 2016 roku – wynika z raportu firmy analitycznej Canadean.

Zdrowie, wellness, technologie, wygoda i pobłażanie będą zapewne podstawą innowacji w nadchodzącym roku.

Białka roślinne

Białko od jakiegoś czasu stało się gwiazdą w przemyśle spożywczym, jednak nad białkiem zwierzęcym zbierają się burzowe chmury. Wschodzącą gwiazdą roku 2016 będzie białko roślinne, dla którego najsilniejsze wsparcie może pochodzić od sportowców wegetarian – grupy, która może pomóc połączyć proteiny roślinne z siłą sportowca.

Powrót tłuszczów

W przemyśle spożywczym często pojawiają się, a potem znikają „złoczyńcy” zdrowia, a w ostatnich dekadach jednym z takich szkodliwych dla zdrowia substancji był tłuszcz. Jednak tłuszcz znów zaczął być promowany, jako prozdrowotny składnik w kategoriach, w których nikt by się tego nie spodziewał jak np. woda butelkowana. Funkcjonalne wody z tłuszczami, jakie pojawiły się niedawno w USA, zawierają trójglicerydy (MCT - medium-chain triglycerides) pochodzące z oleju kokosowego.

Napoje (bez)alkoholowe

Jednym z trendów jakie będą obserwowane w 2016 roku mogą być „cięższe” napoje (bez)alkoholowe. Wypełniając lukę pomiędzy słodkimi napojami, a bardziej wyrafinowanymi napojami alkoholowymi takimi jak piwo, wino czy wódki, „twardsze napoje gazowane” będą właśnie jednym z tegorocznych trendów.

Nawyk dbania o higienę

Nawyki dbania o higienę osobistą stają się coraz bardziej konkretne i szczegółowe, a rynek kształtują innowacje i produkty do stosowania w zależności od pory dnia, wydarzeń czy nawet od miejsc. Tendencje młodszych konsumentów do zmiany stylów czy wyglądu w oparciu o porę dnia powinny zapewnić dobry grunt dla innowacji w sektorze higieny osobistej w 2016 roku.

Żywność do picia

Ostatnie wynalazki takie jak proszek orzechowy do picia czy rozwój innowacji w segmencie zup do picia - które wypełniają lukę między zupami, a koktajlami - sugerują, że w 2016 roku nadszedł już czas dla koncepcji posiłków do picia.

Małe jest piękne…

…a „duże” nie jest już tym samym czym było kiedyś. Konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie mniejszymi markami i produktami od mniejszych firm. To co będzie miało znaczenie w 2016 roku to obserwowanie rynku pod kątem wprowadzanych nowych produktów i unikanie produktów zbyt przetworzonych i produkowanych na dużą skalę.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.