Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Trendy, które będą obowiązywały na rynku FMCG w 2016 r. - Raport

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2016, 15:19
Trendy, które będą obowiązywały na rynku FMCG w 2016 r. - Raport

Przyjazne dla konsumenta białka roślinne, tłuszcze, kwaśne smaki, środki higieny osobistej oraz modyfikacje genetyczne - to tylko niektóre przykłady nowych trendów, które będą napędzać innowacje na rynku artykułów FMCG i rynek marketingu w 2016 roku – wynika z raportu firmy analitycznej Canadean.

Zdrowie, wellness, technologie, wygoda i pobłażanie będą zapewne podstawą innowacji w nadchodzącym roku.

Białka roślinne

Białko od jakiegoś czasu stało się gwiazdą w przemyśle spożywczym, jednak nad białkiem zwierzęcym zbierają się burzowe chmury. Wschodzącą gwiazdą roku 2016 będzie białko roślinne, dla którego najsilniejsze wsparcie może pochodzić od sportowców wegetarian – grupy, która może pomóc połączyć proteiny roślinne z siłą sportowca.

Powrót tłuszczów

W przemyśle spożywczym często pojawiają się, a potem znikają „złoczyńcy” zdrowia, a w ostatnich dekadach jednym z takich szkodliwych dla zdrowia substancji był tłuszcz. Jednak tłuszcz znów zaczął być promowany, jako prozdrowotny składnik w kategoriach, w których nikt by się tego nie spodziewał jak np. woda butelkowana. Funkcjonalne wody z tłuszczami, jakie pojawiły się niedawno w USA, zawierają trójglicerydy (MCT - medium-chain triglycerides) pochodzące z oleju kokosowego.

Napoje (bez)alkoholowe

Jednym z trendów jakie będą obserwowane w 2016 roku mogą być „cięższe” napoje (bez)alkoholowe. Wypełniając lukę pomiędzy słodkimi napojami, a bardziej wyrafinowanymi napojami alkoholowymi takimi jak piwo, wino czy wódki, „twardsze napoje gazowane” będą właśnie jednym z tegorocznych trendów.

Nawyk dbania o higienę

Nawyki dbania o higienę osobistą stają się coraz bardziej konkretne i szczegółowe, a rynek kształtują innowacje i produkty do stosowania w zależności od pory dnia, wydarzeń czy nawet od miejsc. Tendencje młodszych konsumentów do zmiany stylów czy wyglądu w oparciu o porę dnia powinny zapewnić dobry grunt dla innowacji w sektorze higieny osobistej w 2016 roku.

Żywność do picia

Ostatnie wynalazki takie jak proszek orzechowy do picia czy rozwój innowacji w segmencie zup do picia - które wypełniają lukę między zupami, a koktajlami - sugerują, że w 2016 roku nadszedł już czas dla koncepcji posiłków do picia.

Małe jest piękne…

…a „duże” nie jest już tym samym czym było kiedyś. Konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie mniejszymi markami i produktami od mniejszych firm. To co będzie miało znaczenie w 2016 roku to obserwowanie rynku pod kątem wprowadzanych nowych produktów i unikanie produktów zbyt przetworzonych i produkowanych na dużą skalę.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH