Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Trzy czwarte Polaków robi zakupy w dyskontach

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 27-04-2012, 08:00
Trzy czwarte Polaków robi zakupy w dyskontach
W handlu tradycyjnym prawdopodobnie utrzyma się trend spadkowy, pojawią się natomiast nowe sklepy dyskontowe

Na koniec 2011 roku w Polsce było 2,6 tys. sklepów należących do sieci dyskontowych. Wydaje się, że to niewiele, wobec ogólnej liczby sklepów spożywczych, których jest wciąż ponad 140 tys. Jednak dyskonty stają się coraz popularniejsze - już 72 proc. klientów przynajmniej raz w miesiącu kupuje w sieciach dyskontowych, które odbierają klientów małym sklepom - pisze Rzeczpospolita.

Wynika tak z badania przeprowadzonego w marcu przez firmę MarketSide, na które powołuje się „Rz". Hipermarkety wskazało 57 proc. ankietowanych, supermarkety zaś 34 proc.

Najpopularniejsze są sklepy Biedronki, które wskazało 60 proc. ankietowanych. Wiceliderem jest także dyskontowy Lidl z 31 proc. odpowiedzi. Kolejne miejsca zajmują Tesco i Carrefour, znane głównie z hipermarketów, ale od kilku lat inwestujące także w sklepy mniejszych formatów. Wśród 20 najczęściej wskazywanych sieci handlowych znaleźli się też dwaj pozostali reprezentanci segmentu dyskontowego, czyli Netto z wynikiem 6 proc. oraz Aldi z 1 proc. wskazań.

Tymczasem co roku znika z rynku kilka tysięcy sklepów spożywczych. Przyczyną są właśnie dyskonty, które wchodzą wszędzie, nawet do gmin wiejskich, i nikt nie zdoła konkurować z nimi cenami czy ofertą. Dlatego w handlu tradycyjnym trend spadkowy się utrzyma, a pojawią się nowe sklepy dyskontowe - czytamy w „Rz".

Przeczytaj także:

Sprzedaż Biedronki wzrosła niemal o 30 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 24-05-2012, 16:07:
Nie wiem po co Kaufland się tak reklamuje, skoro np w całym Poznaniu mają tylko JEDEN sklep. Już 'pędze' na drugi koniec miasta żeby sobie zakupy zrobić ;)
  • Elea 27-04-2012, 16:09:
Czyli ci,ktorzy maja do nich dostep = glownie mieszkancy duzych miast,bo w malych wybor znikomy.
Moze wzorem Zachodniej Europy wlasciciele sieci sklepowych zobacza klienta takze w mieszkancu malego miasta.

Tyczy sie to nie tylko sklepow spozywczych ale i innych sieciowek.
  • Marcin 27-04-2012, 13:34:
JESTEM MŁODY I CHODZĘ DO DYSKONTÓW ALE NIE DLATEGO ŻE SĄ SUPER TANIE ITP TYLKO DLATEGO ŻE SĄ POD RĘKĄ MAM DO NICH BLISKO JAKBYM MIAŁ NIEDALEKO TESCO INTERMARCHE CZY JAKIŚ INNY SKLEP TO TEŻ BYM TAM CHODZIŁ. SZKODA CZASU I PIENIĘDZY NA PALIWO ŻEBY JEŹDZIĆ NIE WIADOMO GDZIE JEŻELI MAM MARKET BLISKO MIEJSCA ZAMIESZKANIA A RÓŻNICE W CENACH CORAZ BARDZIEJ SIĘ SPŁASZCZAJĄ I W KAŻDYM SKLEPIE SĄ PODOBNE.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH