Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Trzy główne trendy rynku żywności i napojów

Według zespołu ekspertów Mintel, globalny rynek żywności i napojów pozostaje pod wpływem trzech głównych trendów, wyodrębnionych jako kluczowe dla 2019 roku. Są to Elevated Convenience (Podwyższony poziom wygody), Evergreen Consumption (Wiecznie zielona konsumpcja) oraz Through the Ages (Poprzez wieki) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Trzy główne trendy rynku żywności i napojów
Honorata Jarocka fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 09-07-2019, 09:34

- Trend Elevated Convenience mówi o tym, że w dzisiejszym zabieganym świecie wygoda wysuwa się na prowadzenie w rankingu potrzeb. Dodatkowo, sama definicja wygody ewoluuje w obliczu zróżnicowanych potrzeb dzisiejszego konsumenta, stając się bardziej zróżnicowaną. Obejmuje ona obecnie wiele atrybutów poza samym "ułatwianiem", w tym naturalność, wysoki poziom wartości odżywczych, możliwość personalizacji, a także element zaskoczenia i nowe doświadczenia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

- To także odpowiedź na zmieniające się postawy konsumenckie dotyczące żywności i napojów, których efektem jest między innymi rosnące grono osób opisujących siebie jako "foodie" (smakosz). W Wielkiej Brytanii niemal dwie piąte respondentów opisuje siebie właśnie takim mianem - dodaje.

Tłumaczy, że rynek odpowiada na tego typu potrzeby i zmiany w wieloraki sposób. - Wskazać tutaj można rozwój kategorii "meal kits" (kompletne zestawy do samodzielnego komponowania posiłków) - zarówno w segmencie subskrypcji jak HelloFresh, ale także coraz częściej na półkach wiodących sieci detalicznych - mówi ekspertka.

- Zmiany następują też w kategorii dań gotowych, przy czym marki coraz chętniej eksperymentują z unikalnymi smakami i składnikami, często zaskakując konsumentów bardzo wysoką, wręcz restauracyjną, jakością. Warto również wspomnieć o nowych formatach sklepów – poza typowymi sklepami convenience pojawiają się bezobsługowe formaty jak Amazon Go czy obecnie testowany w Polsce Take&GO - wyjaśnia.

- Drugi z wybranych trendów Evergreen Consumption stawia na ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, wskazując na możliwości w zakresie bliskiej współpracy ukierunkowanej na zrównoważony rozwój pomiędzy dostawcami, producentami, sieciami handlowymi i konsumentami, a także organizacjami rządowymi i non-profit - mówi Honorata Jarocka.

- Na przykład, niemal połowa respondentów w Wielkiej Brytanii uznaje zanieczyszczenie plastikiem za niezwykle ważną dla nich kwestię środowiskową. W efekcie marki i sieci handlowe zwiększają wysiłki w obszarze innowacji opakowaniowych, czego efektem są na przykład rozwiązania biodegradowalne. Dodatkowo, pojawiają się nowe typy oświadczeń produktowych związane ze zdrowiem gleby. Dobrze ilustruje to przykład litewskiej marki Auga, w której portfolio znajdują się między innymi organiczne warzywa - podkreśla ona naturalny sposób upraw, bez niszczenia gleby, z wykorzystaniem innowacyjnych technologii i maszyn - tłumaczy.

więcej informacji:

Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.148.165
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.