REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Trzy wnioski "Nie dla idiotów"

  • Autor: Andrzej Gantner
  • Data: 26-03-2010, 09:24

Nie musieliśmy długo czekać na kolejny sensacyjny artykuł w Dzienniku Gazeta Prawna. Mam wrażenie, że autorka i inspiratorzy artykułu zapomnieli chyba o tym, że hasło reklamowe pewnej sieci wielko powierzchniowej "Nie dla idiotów" dotyczy również czytelników prasy codziennej.

REKLAMA

Artykuł „Kogo boją się polskie supermarkety" może służyć każdemu szkoleniowcowi Public Relations jako doskonały przykład manipulacji w czystej postaci. Wszystkie rzekome fakty i opinie podane w tym artykule miały tylko jeden cel - udowodnić tezę, że nieprawidłowości we współpracy sieci detalicznych z producentami i przetwórcami dotyczą wyłącznie tych drugich, a cały ten szum wokół zasad współpracy, równości stron, wysokości opłat oraz postulaty poprawy prawa w tym zakresie nie ma sensu. No chyba, że mówilibyśmy o prawie które ochroniłoby sieci wielko powierzchniowe przed rzekomym dyktatem dostawców.

Wnioski jakie można wysnuć z rzeczonego artykułu nie do końca jednak są zgodne z intencjami autorki o ile oczywiście spełniamy warunek tytułowego hasła reklamowego. Po pierwsze, artykuł wprowadza opinię publiczną w błąd.

Cóż bowiem można sobie pomyśleć o nazywaniu dyktatem sytuacji w której dostawca (sytuacja podobno miała miejsce 5 lat temu) odmawia podpisania umowy handlowej narzucającej mu warunki i opłaty z tytułu usług, których wartość jest nieekwiwalentna do kosztów oraz ma znaczący negatywny wpływ na kondycję finansową przedsiębiorstwa. Każda firma ma obowiązek działać w obronie swoich ekonomicznych interesów i przeciwstawiać się próbom nieuzasadnionego pogorszenia warunków jej funkcjonowania, a za takie można uznać coraz to bardziej zaostrzające się warunki współpracy z sieciami detalicznymi. Autorka artykułu najwyraźniej zapomniała o tym nadrzędnym prawie.

Po drugie, artykuł ma za zadanie skłócić duże firmy ze średnimi i małymi - ma to szczególne znaczenie kiedy powstało wspólne stanowisko Rady Gospodarki Żywnościowej skupiającej ponad 50 organizacji w sprawie zmian prawnych dotyczących zasad współpracy. (oczywiście z votum separatum POHiD)

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Buying Digital Camera 18-05-2011, 17:12:
Thanks in return your advertisement on this snare area. From my own belittling sophistication, there are times when softening face up a photograph may if possible provide the photographer with an amount of an inspired flare. Time times how, that soft divulge isn't exactly what you had in be firm and can in multifarious cases mar a normally good photo, especially if you foretaste enlarging this.
  • L'Osservatore 07-04-2010, 14:20:
Przecież nie chodzi o to, że to przetwórca winduje cenę:/
Tę tezę już przerabialiśmy po poprzednich artykułach "DZGP"....:/
  • key 07-04-2010, 08:41:
A czy nie prościej byłoby handlować po cenie netto-netto z zastosowaniem marży sieciowej? Jeśli producent /przetwórca zbyt wysoko wywinduje cenę, to towar najnormalniej w świecie nie będzie się sprzedawał. Handlowałem z francuską siecią we Francji za zasadzie właśnie ceny netto-netto, cała reszta była po ich stronie. A przepraszam dostarczyłem jeszcze materiały reklamowe. Narzucili 70% marży i handlowali aż furczało... Zmiana cen w sieci w Polsce to droga przez mękę. Obniżenie ceny - z dnia na dzień, podwyżka - po 30 dniach od wyrażenia na to zgody. Masakra.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH