Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Turyści wpływają na rozwój handlu i gastronomii w Krakowie

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 12-06-2013, 14:04

Handel na krakowskich ulicach koncentruje się w centralnym, historycznym kwartale miasta, a wśród najemców dominują firmy z branży gastronomicznej, mody, biżuterii i dodatków, wynika z raportu Jones Lang LaSalle.

Jones Lang LaSalle opublikował raport prezentujący rynek nowoczesnych powierzchni handlowych w Krakowie. Opracowanie to analizuje obecną sytuację i perspektywy rozwoju dla handlu przy głównych ulicach oraz na rynku centrów handlowych w Krakowie.

Patrycja Dzikowska, Dyrektor w Dziale Badań i Doradztwa, Jones Lang LaSalle, opisuje: „Kraków intensywnie czerpie ze swojego kulturowego dziedzictwa. Stare Miasto stanowi wielką atrakcję turystyczną, w samym tylko 2012 odwiedziło je prawie 9 milionów osób. Nieprzypadkowo zatem handel przy głównych ulicach w Krakowie koncentruje się w centralnym, historycznym kwartale miasta. Główny odcinek wiedzie szlakiem dawnej Drogi Królewskiej, począwszy od Bramy Floriańskiej, wzdłuż ulicy Floriańskiej przez Rynek Główny do ulicy Grodzkiej i Placu Dominikańskiego, a następnie do Zamku na Wawelu i dalej na Kazimierz, do starej dzielnicy żydowskiej. Ulica Szewska, wiodąca na zachód od Rynku Głównego do ruchliwego punktu przesiadkowego komunikacji publicznej przy ul. Karmelickiej, jest również popularną lokalizacją dla szeregu sklepów, restauracji i kawiarni. Sporym zainteresowaniem najemców cieszą się inne boczne ulice, jak np. Sławkowska, Szpitalna, Sienna, Św. Tomasza czy Św. Jana".

Kategorią handlową dominującą w obszarze Starego Miasta jest gastronomia (kawiarnie, restauracje, bistra, puby, kluby i operatorzy fast food), na którą przypada ok. 36% usytuowanych tu lokali. Drugie miejsce (18%) zajmuje moda, obuwie, akcesoria i dodatki, a kolejne (10% udziału) sklepy z biżuterią i dodatkami, co jest charakterystyczne dla popularnych ośrodków turystycznych. Przy krakowskich ulicach handlowych ulokowało się kilka znanych marek międzynarodowych (Swarovski, Pandora), krajowych (Schubert, Kobe czy Red Rubin, a także lokalnych jubilerów i sklepów z pamiątkami i biżuterią. Co warte odnotowania, najemcy kategorii moda, biżuteria i dodatki w szczególności upodobali sobie ulice Grodzką i Floriańską. Z kolei Rynek Główny to przede wszystkich rozbudowana oferta gastronomiczna.

Dom handlowy Pasaż 13, mieszczący się u zbiegu ul. Grodzkiej i Rynku Głównego, to wyjątkowy przykład udanej przebudowy i adaptacji starych, zabytkowych kamienic na obiekt handlowy, który może spełnić oczekiwania wymagających marek z wyższej półki, takich jak Pollini, Likus Concept Store, Vinicio Pajaro czy Diesel. Kilka marek z kategorii premium (MaxMara, Paul&Shark, Escada&Marc Cain, czy sklep multibrandowy Mirage) znajdują się w niedalekiej odległości, przy ulicy Grodzkiej.

Udział pustych lokali stanowi 7% całkowitej liczby sklepów przy ulicach handlowych w Krakowie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH