Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tygodnie tematyczne zwiększają impulsowe zakupy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-04-2016, 11:42
Tygodnie tematyczne zwiększają impulsowe zakupy
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Podczas tygodni tematycznych organizowanych w sieciach handlowych, klienci częściej niż zazwyczaj sięgają po produkty. – Dzięki temu zwiększa się wielkość jednorazowych zakupów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Od 2007 roku, od kiedy sieć Lidl jako pierwsza wystartowała z ofertą tygodni tematycznych, podczas których można kupić w promocyjnych cenach produkty z różnych części świata, cieszą się one niesłabnąca popularnością wśród klientów. 

Widząc zainteresowanie konsumentów, inne sieci również włączyły do swojej oferty różnego rodzaju tematyczne tygodnie związane z ofertą kuchni świata lub zdrowym żywieniem. 

Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot uważa, że jedną z głównych korzyści takich tygodni dla sieci handlowych jest generowanie dodatkowego ruchu w sklepach, dzięki czemu zwiększa się wielkość jednorazowych zakupów. 

Polacy, zdaniem Radosława Kaczmarka, to łowcy okazji i chętnie „polują” na produkty, które mogą zaraz zniknąć, bo ktoś inny je wykupi. 

– Z punktu widzenia sieci taka postawa pozwala stymulować impulsowe dokładanie, często zbędnych produktów do koszyka. A na takim koszyku marże są dużo lepsze niż na produktach regularnych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek.

Podkreśla, że ceny tych produktów często są trudne do porównania z konkurencją (bo ilu konkurentów w danym momencie ma w sprzedaży konkretne piwo z Tajlandii). 

– Produkty te często traktowane się impulsowo przez konsumenta, służą do nagradzania siebie, pozwalające poczuć się lepiej. W takim przypadku cena ma mniejszą rolę, niż w przypadku powtarzalnych, codziennych produktów, których ceny znamy na pamięć – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH