Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tylko 17 proc. Polaków ograniczy w tym roku wydatki na prezenty

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 14-12-2012, 12:49

Polacy oszczędzają podczas świątecznych zakupów, ale niekoniecznie na prezentach. Taką samą kwotę jak przed rokiem na upominek dla mamy, siostry lub kota przeznaczy 63 proc. Polaków - wynika z sondy przeprowadzonej przez Silesia City Center, największe centrum handlowe na Śląsku. Tylko 17 proc. z nas zmuszone zostało do zaciśnięcia pasa i ograniczenia wydatków na prezenty.

Aż 37 proc. Polaków wyda na prezent dla jednej osoby od 100 do 150 zł., 21 proc. będzie starało się zamknąć w kwocie 50 zł. Co ciekawe, aż 87 proc. z nas nie przywiązuje w ogóle wagi do wartości prezentu, liczy się natomiast pamięć. To dobra wskazówka, dla tych 4 proc. Polaków, którzy w tym roku na upominek przeznaczą ponad 300 zł. Według ankietowanych wydatki na prezenty "zjedzą" ponad połowę świątecznego budżetu.

 

 

Ruszyły świąteczne zakupy! Kupujemy jedzenie, ozdoby, kupujemy także prezenty. Ale rozsądniej niż w ubiegłych latach. Aż 73 proc. ankietowanych przez Silesia City Center zwraca uwagę na cenę prezentu i przy zakupie jest ona dla niego kluczowa. 75 proc. Polaków przyznaje, że poszuka w tym roku prezentu na promocjach i przecenach. Ponad 60 proc. na ich zakup przygotowało sobie specjalny, świąteczny budżet - wynika z sondy Silesia City Center.

- Cena jest w tym roku czynnikiem kluczowym przy zakupach prezentów, Polacy bardziej liczą swoje wydatki. Nie oznacza to jednak, że wydają mniej, bo budżety z roku na rok są podobne, chcemy jednak trzymać się ich, stąd popularność zakupów na promocjach - mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

 

Prezenty w tym roku planuje kupić 96 proc. ankietowanych przez Silesia City Center. 98 proc. z nas kupi je członkom rodziny, przyjaciółce i koledze upominek kupi 84 proc. ankietowanych. Nie zapominamy także o zwierzakach. 48 proc. Polaków obdaruje w tym roku kota, psa, a nawet papugę. Wśród najchętniej kupowanych prezentów są książki, filmy i płyty z muzyką. Wybierze je 41 proc. z nas. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki i perfumy - 32 proc., na trzecim biżuteria i ubrania, pod choinkę kupi je po 12 proc. - Zakupy bardziej niż w latach ubiegłych są przemyślane, nie dajemy ponieść się emocjom, planujemy to, co kupimy, kalkulujemy, zanim na coś się zdecydujemy zaglądamy do sklepu wielokrotnie. To tendencja, która nasila się od kilku lat. Do tego wielu Polaków rezygnuje z zakupów na targowiskach i w małych sklepach na rzecz centrów handlowych i hipermarketów, bo szuka w nich okazji i promocji. Znów kierujemy się ceną, chcemy zaoszczędzić, przede wszystkim na jedzeniu, rzadziej na prezentach - dodaje Marta Drzewiecka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.