REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Udziały Biedronki, Lidla, Netto i sieci Aldi w polskim rynku wzrosły do 21 proc.

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 16-10-2014, 23:09

Spośród wiodących graczy na polskim rynku handlowym zdecydowanie największa jest Biedronka, która ma 14 proc. udziałów w rynku handlu detalicznego. Za nią jest przepaść i tłok wśród pozostałych sieci - wynika z wyliczeń banku inwestycyjnego Espirito Santo przedstawionych podczas VII Forum Handlu i Rynku Spożywczego w Warszawie. Jak wygląda sytuacja pozostałych graczy?

REKLAMA

Z wyliczeń Espirito Santo wynika, że sieci zaliczane do kategorii dyskontów coraz mocniej opanowują polskich handel. Od 2007 roku udziały w rynku Biedronki, Lidla, Netto i sieci Aldi skoczyły z 8 do 21 proc. W tym samym czasie hipermarkety odnotowały spadek - ich udziały w rynku spadły z 18 do 17 proc. Rynkowym liderem pozostaje Biedronka (14 proc. rynku). Następnie mamy grupę sieci z podobnymi udziałami w rynku: Auchan do spółki z Realem ma 5 proc. polskiego handlowego tortu, Tesco - 4,9 proc. i Lidl - 4,7 proc. udziałów w rynku. Na kolejnych miejscach znajdują się Kaufland i Carrefour (po 3,2 proc.), a stawkę zamykają E.Leclerc i Netto (obie sieci mają udziały w polskim handlu na poziomie 1,2 proc.).

Choć hipermarkety słabną, to i tak są w lepszej sytuacji niż np. w Hiszpanii. - Udziały hipermarketów w Hiszpanii spadły od 2001 roku z 19 do 14 proc. - przekonywał Filipe Rosa, dyrektor wykonawczy Espirito Santo Investments.

Jak widać, rynek dużych sieci handlowych w Polsce jest mocno rozdrobniony: w Polsce pięć największych sieci handlowych ma 32 proc. rynku. Dla porównania w Hiszpanii to 47 proc., a w Portugalii - 72 proc.

W sytuacji polskiego handlu konsolidacja jest nieunikniona - powiedziała Joanna Adamska z firmy badawczej Nielsen. A ucierpią na niej przede wszystkim dostawcy. - Duże sieci handlowe sobie poradzą, ale główne koszty konsolidacji poniosą właśnie producenci. Sieci będą się ze sobą łączyły, będą rosły w siłę, a w ślad za tym ich siła zakupowa, i będą chciały mieć takie same warunki, jakie dziś mają Biedronka i Lidl. To duże wyzwanie, ale doświadczenia w Europie pokazują, że jeśli dostawcom uda się dostosować do nowych trendów, to przetrwają ten trudny okres - komentował Filipe Rosa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH