Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

UK: Najmniej prestiżowa marka to Lidl. Największą siłę oddziaływania ma Tesco

  • Autor: PAP
  • Data: 27-12-2009, 19:01

Brytyjczycy w większym stopniu ufają internetowemu sklepowi i księgarni Amazon niż rządzącej od 1997 r. Partii Pracy. Zaufanie do koncernu telekomunikacyjnego British Telecom przewyższa zaufanie do parlamentu - wynika z piątego z kolei dorocznego sondażu firmy Decision Technology (Decision Technology Brand Personality Survey 2009).

Sondaż, o którym poinformowano w komunikacie prasowym PRNewswire (wiodący światowy serwis dystrybucji informacji korporacyjnych) przeprowadzono wśród 1,4 tys. osób oceniających 120 korporacyjnych marek towarowych i instytucji życia publicznego.

Badanie z wykorzystaniem metod eksperymentalnej psychologii miało na celu ustalenie, które z marek uważane są za najbardziej innowacyjne, prestiżowe, o największej sile oddziaływania i za najbardziej przyjazne środowisku.

W kategorii najmniej uczciwych marek towarowych na szczycie sondażu uplasowała się Partia Pracy tuż za tabloidem "The Sun", Izbą Gmin i Parlamentem Europejskim.

Bardzo słabo wypadła też Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej - FIFA, krytykowana ostatnio za "brak przywództwa i moralnej odwagi" w związku z meczem Francja-Irlandia (kapitan drużyny francuskiej dotknął piłki ręką na spalonym, a mimo to bramka została uznana i Irlandia nie zakwalifikowała się do piłkarskich mistrzostw świata).

Najbardziej innowacyjną marką towarową jest Google, a za najmniej uznano partie polityczne, Bank Anglii i ONZ.

Za najbardziej prestiżowe marki uznane zostały Mercedes-Benz oraz uniwersytet w Cambridge. Najmniej prestiżowe to tabloid "The Sun", sieć supermarketów Lidl i niskobudżetowe linie Rynair.

Marki towarowe o największej sile oddziaływania to Microsoft i Tesco. Najsłabszą siłę ma brytyjska partia Liberalnych Demokratów. Najbardziej zieloną marką (ekologiczną) jest sieć sklepów Body Shop, a najmniej linie lotnicze.

Metodologia zastosowana w badaniach opiera się na ratingu poszczególnych marek towarowych z uwzględnieniem 45 różnych przymiotników. Do wyników aplikuje się następnie statystyczne modele określające "osobowość" poszczególnych marek w pięciu kluczowych aspektach.

Decision Technology Ltd. jest grupą badawczą, częściowo akademicką, częściowo komercyjną, zajmującą się badaniem procesów podejmowania decyzji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH