REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ulice handlowe zyskują na znaczeniu

  • Property News
  • Autor: www.propertynews.pl
  • Data: 05-05-2015, 12:54

Ulice handlowe największych polskich miast od kilku lat zyskują na znaczeniu. Dzieje się tak, dzięki rosnącemu zainteresowaniu tego typu lokalizacjami wśród najemców, nie tylko z sektora usług czy gastronomii, ale także mody - wynika z raportu przygotowanego przez ekspertów Knight Frank.

REKLAMA

Podstawowym ograniczeniem rozwoju ulic handlowych w Polsce jest wciąż nieuregulowana struktura własnościowa wielu nieruchomości. Jednak w ostatnich latach obserwuje się coraz większe zainteresowanie najemców ulicami handlowymi wynikające m.in. ze zmian zachowań konsumenckich. Polacy bowiem coraz chętniej decydują się na zakupy w sklepach znajdujących się w tego typu lokalizacjach.

– Coraz więcej marek z branż usług, gastronomii czy mody, funkcjonujących dotąd w centrach handlowych, rozważa otwarcie butików lub rozszerzenie sieci sklepów przy ulicach handlowych. Wiele nowych brandów rozważa także wejście na polski rynek, m.in. Dairy Queen, Grill&Chill, Johnny Rockets, Superga, Kusmi Tea, jednak swoje decyzje uzależniają od perspektyw rozwoju na danym rynku – twierdzi Paweł Materny, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w Knight Frank.
Ulice handlowe to lokalizacja wpisująca się w strategię biznesową także wielu marek z wyższej półki czy nawet tych z ofertą luksusową. Trzeba jednak podkreślić, że rozwój tego sektora w Polsce dopiero nabiera tempa.

– Należy odejść od schematyzacji i przypisywania wyłącznego udziału w sektorze dóbr luksusowych markom o pochodzeniu zachodnioeuropejskim, czy zza oceanu. Wyraźnie bowiem możemy zaobserwować bardzo intensywny rozwój rodzimych marek z wyższej półki lub aspirujących do takiego miana. To właśnie one najchętniej otwierają swoje sklepy czy showroomy przy ulicach handlowych. Miastem o największej liczbie takich najemców w lokalizacji przy ulicach handlowych, ale i o największym potencjale jest Warszawa. Stołeczne ulice handlowe coraz częściej przyciągają też liczne marki rodzimych młodych projektantów – komentuje Agnieszka Mielcarz, dyrektor Działu Retail Asset Management Knight Frank.

Najemcy zainteresowani lokalizacjami przy ulicach handlowych mają coraz większe możliwości wyboru odpowiedniej powierzchni. Mogą skorzystać m.in. z oferty deweloperów, oferujących lokale w obiektach łączących funkcje handlowe z biurowymi.

– W Warszawie na etapie realizacji lub planowania jest kilka nowych inwestycji typu „mixed-use” oraz biurowców z funkcją handlową, usytuowanych przy ulicach handlowych. Rosnący wolumen nowoczesnej powierzchni handlowej w takich miejscach zachęca kolejne marki do rozszerzania swoich sieci o lokalizacje przy ulicach handlowych – dodaje Elżbieta Czerpak, dyrektor Działu Badań Rynku w Knight Frank.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH