Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ulice handlowe zyskują na znaczeniu

  • Property News
  • Autor: www.propertynews.pl
  • Data: 05-05-2015, 12:54

Ulice handlowe największych polskich miast od kilku lat zyskują na znaczeniu. Dzieje się tak, dzięki rosnącemu zainteresowaniu tego typu lokalizacjami wśród najemców, nie tylko z sektora usług czy gastronomii, ale także mody - wynika z raportu przygotowanego przez ekspertów Knight Frank.

Podstawowym ograniczeniem rozwoju ulic handlowych w Polsce jest wciąż nieuregulowana struktura własnościowa wielu nieruchomości. Jednak w ostatnich latach obserwuje się coraz większe zainteresowanie najemców ulicami handlowymi wynikające m.in. ze zmian zachowań konsumenckich. Polacy bowiem coraz chętniej decydują się na zakupy w sklepach znajdujących się w tego typu lokalizacjach.

– Coraz więcej marek z branż usług, gastronomii czy mody, funkcjonujących dotąd w centrach handlowych, rozważa otwarcie butików lub rozszerzenie sieci sklepów przy ulicach handlowych. Wiele nowych brandów rozważa także wejście na polski rynek, m.in. Dairy Queen, Grill&Chill, Johnny Rockets, Superga, Kusmi Tea, jednak swoje decyzje uzależniają od perspektyw rozwoju na danym rynku – twierdzi Paweł Materny, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w Knight Frank.
Ulice handlowe to lokalizacja wpisująca się w strategię biznesową także wielu marek z wyższej półki czy nawet tych z ofertą luksusową. Trzeba jednak podkreślić, że rozwój tego sektora w Polsce dopiero nabiera tempa.

– Należy odejść od schematyzacji i przypisywania wyłącznego udziału w sektorze dóbr luksusowych markom o pochodzeniu zachodnioeuropejskim, czy zza oceanu. Wyraźnie bowiem możemy zaobserwować bardzo intensywny rozwój rodzimych marek z wyższej półki lub aspirujących do takiego miana. To właśnie one najchętniej otwierają swoje sklepy czy showroomy przy ulicach handlowych. Miastem o największej liczbie takich najemców w lokalizacji przy ulicach handlowych, ale i o największym potencjale jest Warszawa. Stołeczne ulice handlowe coraz częściej przyciągają też liczne marki rodzimych młodych projektantów – komentuje Agnieszka Mielcarz, dyrektor Działu Retail Asset Management Knight Frank.

Najemcy zainteresowani lokalizacjami przy ulicach handlowych mają coraz większe możliwości wyboru odpowiedniej powierzchni. Mogą skorzystać m.in. z oferty deweloperów, oferujących lokale w obiektach łączących funkcje handlowe z biurowymi.

– W Warszawie na etapie realizacji lub planowania jest kilka nowych inwestycji typu „mixed-use” oraz biurowców z funkcją handlową, usytuowanych przy ulicach handlowych. Rosnący wolumen nowoczesnej powierzchni handlowej w takich miejscach zachęca kolejne marki do rozszerzania swoich sieci o lokalizacje przy ulicach handlowych – dodaje Elżbieta Czerpak, dyrektor Działu Badań Rynku w Knight Frank.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH