Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Unilever, Colgate, Procter & Gamble zapłacą 950 mln euro za zmowę cenową

  • Autor: PAP/gazeta.pl
  • Data: 18-12-2014, 16:33

Spotykali się regularnie w restauracjach, by ustalać ceny i podwyżki. Urząd monopolowy był bezlitosny. Znane koncerny, m.in. Colgate-Palmolive, Procter & Gamble i Unilever, muszą zapłacić łącznie ok. 950 mln euro kary za zmowę cenową.

Francuski urząd antymonopolowy poinformował w czwartek o nałożeniu kar o łącznej wysokości ok. 950 milionów euro na 13 producentów za zmowę cenową dotyczącą takich artykułów, jak szampony, pasty do zębów i detergenty.

Wśród ukaranych są amerykańskie firmy Colgate-Palmolive, Procter & Gamble oraz Sara Lee, angielsko-holenderski koncern Unilever i brytyjski Reckitt Benckiser.

Poinformowano, że chodzi o zmowę cenową z lat 2003-06. Przedstawiciele ukaranych obecnie firm spotykali się regularnie, by ustalać ceny i koordynować ich podwyżki. Czasem były to tajne spotkania w restauracjach, korzystano też z korespondencji na adresy prywatne.

Agencja Associated Press pisze, że kilka firm zostało potraktowanych łagodniej niż inne, ale nie wymienia ich ani nie podaje przyczyn. Siedem z ukaranych firm nie kwestionowało ustaleń urzędu antymonopolowego i zobowiązało się do przestrzegania prawa w przyszłości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ryszard 19-12-2014, 13:58:
Nie wiem kto doniósł, nie orientuję się w tych sprawach. Być może tak właśnie jest, jak pisze kolega czy koleżanka. W tym wypadku grozniejsze niż to kto doniósł jest sama idea zmowy. Często narzekamy, że polscy producenci zdarza się, że są nie do końca uczciwi i coś "kręcą". Nie popieram zmów i oszustw u nikogo, ale warto się zastanowić ile mogliśmy stracić na różnych "próbach" polskich przedsiębiorców, którzy często walczą o życie w niesprzyjających okolicznościach, a ile straciliśmy na tych machlojach największych zagranicznych, tłustych koncernów. Rośnie nam polski koncern. Mam nadzieję, że daleki od tych zagranicznych praktyk. Ogromnie się cieszę z sukcesu Maspexu. Ale to nie sam Maspex przejmuje dwa zakłady i wiele znamienitych marek. Przejmujemy je my wszyscy, dzieki temu, że kupowaliśmy produkty Maspexu, a nie Unilevera. Gdybyśmy tego nie robili kolejne zakłady i marki by kupiła zagranica. Dlatego tak ważne jest kupowanie polskich produktów od polskich producentów, w szczególności tych, którzy widzą więcej niż tylko swój interes. Ja dziękuję wszystkim mimo, że z Maspexem związany nie jestem.
  • Henkel Donosiciel 18-12-2014, 22:27:
Po raz kolejny Henkel nie wytrzymał i doniósł?? Tak samo było jak kombinowali z pojemnościami detergentów swego czasu że też Henkel doniósł

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.