REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Unilever oszczędza na agencjach reklamowych i domach produkcyjnych

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 07-02-2012, 20:07

Z publikacji marketing-news.pl wynika, że firma Unilever zamierza zmniejszyć wydatki na koszty produkcji reklam oraz wynagrodzenia agencji reklamowych. Decyzja została ogłoszona podczas prezentacji dla inwestorów w Londynie.

REKLAMA

W 2011 roku Unilever zwiększył wydatki na reklamę i promocję o 150 mln euro - do 6,2 mld euro.

Wydatki na wynagrodzenia agencji reklamowych i domów produkcyjnych zostały jednak zaliczone do tych, które nie przekładają się bezpośrednio na przybliżanie marek koncernu konsumentom.

W 2012 roku Unilever, podobnie jak jego największy konkurent, Procter & Gamble, planuje dalsze zwiększanie wydatków na reklamę w Internecie (w 2011 roku wzrosły one o 15 proc.).

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • qwertowiec 08-02-2012, 22:08:
Prawda jest taka, że osoby 40+ mają już twarde zwyczaje i preferencje i zachęcić ich do czegoś nowego udaje się wtedy gdy dotychczasowe produkty stają się w ich oczach spalone (skandal z jakością itp.). Grupą, którą producent może sobie edukować i ulepić z niej konsumenta wiernego na lata to 15-35. To wśród młodych ludzi jest większość tych co gotowi są zaryzykować zakup "żeberek w fancie z posypką migdałową", a tych najłatwiej atakować w sieci gdzie według badań spędzają tyle czasu co pokolenie 40-60 przed telewizorem. Branża widzi wyniki kampanii już jako rezultaty (wzrosty sprzedaży), a nie sondaży świadomości marki która wcale nie musi przekładać się na wyniki sprzedaży. Dlatego jeśli Unilever mówi mi, że nakłądy na agencje reklamowe nie generują im wzrostów jakie dałaby alokacja tych samych środków w internet i kampanie nowoczesne, to jestem w to bardziej gotowy uwierzyć niż w wzrosty wolumenów wypchniętego towaru po kolejnej reklamie śmierdzącej marynaty, czyszczenia dywanu jak po przemarszu batalionu piechoty morskiej czy też cudownego odmłodzenia muszli klozetowej rodem z toalet na większości dworców w tym kraju.
  • olololololololollolololo 08-02-2012, 20:56:
"Wydatki na wynagrodzenia agencji reklamowych zostały zaliczone do tych, które nie przekładają się bezpośrednio na przybliżanie marek koncernu konsumentom".... kto to łyka?
Czyli stworzenie marki, branding, ciekawe kreacje nie przybliżają konsumentom marek? a pensje prezesów przybliżają? jeszcze bokiem im wyjdzie ten internet. kto wierzy w to, że kampania na facebooku, czy zasięgowa banerowa albo strona produktowa www przekłada się na sprzedaż fmcg ten się bardzo zdziwi...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH