Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

UOKiK: Kaufland nie może sugerować, że jest polską firmą

Prezes UOKiK, w odpowiedzi na pismo posłanki PiS Krystyny Pawłowicz, uznał, że Kaufland Polska bezprawnie posługuje się sloganami reklamowymi "nasze rodzime produkty", "nasze polskie produkty", "rodzimi dostawcy", sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty.

UOKiK: Kaufland nie może sugerować, że jest polską firmą
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 20-02-2017, 14:24

Prezes UOKiK Marek Niechciał w odpowiedzi na pismo posłanki Pawłowicz zaznaczył, że niemiecka sieć wprowadzała konsumentów w błąd, sugerując w reklamach, że jest polską firmą.

- Zmiana będzie polegała na zaniechaniu posługiwania się słowem "nasze" w odniesieniu do haseł reklamowych, w których przedsiębiorca wykorzystuje zwroty "rodzime produkty", "polskie produkty", "rodzimi dostawcy" - czytamy w odpowiedzi prezesa Urzędu.

Prezes UOKiK wyraża nadzieję, że zaproponowana zmiana haseł reklamowych Kauflandu wyeliminuje możliwość wprowadzenia konsumentów w błąd przez spółkę z uwagi na fakt, że słowa "rodzime", "polskie" nie będą odnosiły się do samej spółki, a tym samym wskazywały, że przekaz reklamowy pochodzi od polskiego przedsiębiorcy, lecz jedynie do oferowanych przez niego produktów lub dostawców, z którymi współpracuje.

Jednocześnie sieć Kaufland potwierdziła Urzędowi, że w ostatnich latach zdecydowana większość przychodów ze sprzedaży produktów spożywczych Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. osiągnęła na sprzedaży produktów polskich, pochodzących od polskich dostawców.

Kaufland będzie mógł używać dotychczasowych zwrotów, ale wyłącznie w odniesieniu do polskich produktów lub do dostawców, z którymi współpracuje. Spółka zobowiązała się do zmiany tych sloganów do 4 lutego 2017 r. 

Jak czytamy w piśmie "jednocześnie przedsiębiorca zaznaczył, że dla Kauflandu deklaracja zmiany haseł nie jest jednoznaczna z przyznaniem się do naruszenia przepisów."

Krystyna Pawłowicz zawiadomiła UOKiK o działaniach sieci Kaufland we wrześniu 2016 roku. Pełną treść odpowiedzi Marka Niechciała posłanka opublikowała na facebooku.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kaufland RSS ALERT    /    UOKiK RSS ALERT    /    Marek Niechciał RSS ALERT    /    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    Krystyna Pawłowicz RSS ALERT    /    niemieckie sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • pzdr 2017-02-20 16:10:41
    brawo !
  • Maciek 2017-02-20 16:30:08
    Jeszcze tylko by ceny zgadzały się przy kasie (A nie zgadzają się nigdy, i to na niekorzyść klienta)
  • wrt 2017-02-20 17:57:04
    Jakiś pachołek z UOKiK upomina.. I co że niby ten inspektor obszczyjmór nie bierze kasy od nich ? Wielka firma łamie prawo a ten gej upomina ? Upomnij przeciętnego obywatela że coś źle robi to po ryju dostaniesz. A w Srauflandzie markecie gdzie regularnie kupują niemcy czyli :murzyny, araby i cwele to norma.
  • Biednaromka 2017-02-20 18:39:14
    Po komentarzach widzę ze gimbaza sieje gówno-burzę... nie ma to jak feryjny hejt:-)
  • my Polacy 2017-02-20 23:41:00
    A biedronka? Od zawsze stosuje hasla \"My Polacy tak mamy (...)\". a ja sie pytam jacy my? Portugalczycy wmawiaja nam ze sa Polakami i pozniej moja babcia musli ze tl Polska siec... Oczywiste jest ze Powinni stosowac haslo \"wy Polacy tak macie\" juz przynajmniej lidl nie robi z siebie Polaka i nie wola do klientow My Polacy... Caly marketing biedronki od lat to robienie z siebie \"naszej\" ukochanej sieci

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.183.163
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.