Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

UOKiK radzi, jak nie ulec obsesji wyprzedaży sezonowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, UOKiK
  • Data: 22-07-2011, 18:34
UOKiK radzi, jak nie ulec obsesji wyprzedaży sezonowych

Obsesja kupowania, zwłaszcza w sezonie wyprzedaży, może dosięgnąć każdego. Kupując przeceniony produkt, klient powinien pamiętać, że ma tyle samo praw, co w przypadku zakupu po cenie regularnej - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK radzi, jak nie wpaść w pułapkę w ostatnie dni sezonowych wyprzedaży.

Jak przypomina Urząd, w niektórych państwach UE wyprzedaży terminy wyznaczają organy administracji, a w innych sklepy same decydują, kiedy sprzedawać towary po promocyjnej cenie. Warto wiedzieć, że są jednak pewne ograniczenia. Wyprzedaż sezonowa w Polsce odbywa się tylko na koniec sezonu letniego lub zimowego, a maksymalnie powinna trwać 30 dni.

Jak wynika z opublikowanych w tym roku badań CBOS, na które powołuje się UOKiK, przy wyborze produktu, aż 76 proc. konsumentów kieruje się ceną. Wiele osób zaciera ręce na myśl o zaoszczędzeniu pieniędzy, przy tej samej jakości zakupu, ale czy w tym roku na pewno zyskamy? - pyta UOKiK.

Urząd radzi też, by sprawdzać, czy promocja jest nią rzeczywiście, na przykład w przypadku promocji gratisu, jaki można otrzymać przy zakupie. - Zdarza się, że kupując w komplecie np. szczoteczkę i pastę do zębów, zapłacimy więcej niż wtedy, gdy te same produkty weźmiemy osobno. Pamiętajmy, że towar oznaczony jako gratis musi być bezpłatny - podkresla Urząd.

Ponadto, należy zwracać uwagę, czy cena towaru na półce odpowiada wartości zapłaconej w kasie. W przypadku różnicy, klient powinien żądać zwrotu pieniędzy, które nadpłacił. - Dobrym zwyczajem jest również uważne porównywanie ofert przedsiębiorców przed dokonaniem zakupu. Pozwoli to na wybranie tańszego produktu tej samej jakości. Zdarza się, że koszt produktu w gazetce promocyjnej różni się od ceny w sklepie lub reklama sugeruje obniżkę całego asortymentu o 70 proc., a w rzeczywistości promocja dotyczy niewielkiej ilości towaru - ostrzega UOKiK.

Ponadto, Urząd przestrzega przed kupowaniem niechcianych produktów, bo może być problem z ich zwrotem. Pomimo to, warto udać się z zakupem do sklepu. Zgodnie z prawem jednak, sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć produktu, który nie jest wadliwy - zależy to tylko od jego dobrej woli. Co więcej, sprzedawca nie musi się zgodzić na wymianę towaru, np. na większy rozmiar.

- Podczas wyprzedaży warto pamiętać przede wszystkim o dokładnej liście zakupów oraz krytycznie oceniać kolorowe ogłoszenia o sezonowych przecenach - nie wszystkie są dla nas okazją. Łatwiej unikniemy wtedy kolejnej podobnej pary butów - podkreśla UOKiK. I przypomina, że klienci sklepów uzyskają bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH