Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl ukarany przez UOKiK za błąd w reklamie. Lidl: Rozważymy odwołanie

  • Autor: portalspozywczy.pl / UOKiK
  • Data: 16-11-2012, 13:19
UOKiK ukarał sieć Lidl za błąd w reklamie. Lidl: Rozważymy odwołanie
Decyzja UOKiK nie jest prawomocna i Lidl może odwołać się do sądu

Sieć dyskontów wprowadzała konsumentów w błąd podczas swojej kampanii reklamowej - uznała Prezes UOKiK i nakazała spółce Lidl Polska Sklepy Spożywcze zaniechanie praktyki oraz nałożyła karę pieniężną w wysokości 1,83 mln zł.

20 stycznia 2012 roku UOKiK opublikował raport dotyczący produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych. Był on wynikiem kontroli Inspekcji Handlowej, która sprawdziła 588 placówek handlowych. Pięć dni później spółka Lidl Polska Sklepy Spożywcze rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do jego treści. W radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się informacje, które wzbudziły wątpliwości Urzędu m.in. nieprawdziwie informując, że sieć uzyskała najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania w badaniu.

W lutym br. Urząd wszczął postępowanie w ramach którego analizowano treść i formę komunikatów reklamowych rozpowszechnianych przez sieć dyskontów. W jego wyniku stwierdzono, że kampania reklamowa spółki Lidl wprowadzała konsumentów w błąd. W opinii Urzędu informacja dotycząca najlepszego wyniku uzyskanego przez sieć dyskontów była nieprawdziwa, spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli administracyjnej.

Ponadto Prezes UOKiK uznała, że reklamy przygotowane przez spółkę mogły sugerować że autorem treści zawartych w nich jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W opinii Prezes UOKiK spółka nierzetelnie wykorzystując wyniki raportu Inspekcji Handlowej oraz używając autorytetu Urzędu w swojej kampanii wprowadzała konsumentów w błąd. Prezes UOKiK nakazała Lidl Polska Sklepy Spożywcze zaniechanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd reklam i nałożyła na karę pieniężną w wysokości 1 826 547 zł. Decyzja nie jest prawomocna - przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

W związku z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarząd sieci Lidl Polska oświadczył, że „działania podjęte przez Lidl Polska, które stanowią przedmiot zastrzeżeń UOKiK, realizowane były jako standardowe działania reklamowe i ich celem nie było wprowadzenie w błąd konsumentów. Dlatego też w toku postępowania wszczętego przez UOKiK Lidl Polska dokładał wszelkich starań, by wyjaśnić wątpliwości zgłoszone przez Urząd. Lidl Polska respektuje decyzję UOKiK w sprawie i w chwili obecnej rozważa skorzystanie z przysługującego mu prawa odwołania się od decyzji Urzędu."  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • POZIK 17-11-2012, 10:19:
Portal Spożywczy chyba jest opłacany przez Biedronkę- kosi konkurencję a o Biedronce w samych pozytywach pisze;) nieładnie ,oj nieładnie
  • Ciastek 17-11-2012, 08:30:
Wiecie kiedy kupiec bierze pod stolem? Wtedy kiedy ma produkty w ofercie i nie porownuje ich z produktami innych firm. Szczegolnie z liderem danego produktu na rynku!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH