Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

UOKiK: Ustawa o przewadze kontraktowej już spełnia swoje zadanie

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 07-03-2018, 12:51
UOKiK: Ustawa o przewadze kontraktowej już spełnia swoje zadanie
Piotr Adamczewski, dyrektor delegatury UOKiK w Bydgoszczy. Fot. materiały prasowe

UOKiK nadal przygląda się relacjom sieci handlowych z dostawcami, m.in. analizuje sprawę obowiązkowej opłaty za wejście produktu do sieci handlowej, a także kwestie dodatkowej opłaty za stosowanie programu komputerowego kompatybilnego z siecią handlową. Zdaniem przedstawicieli UOKiK, ustawa o przewadze kontraktowej już spełnia swoje zadanie, ponieważ sieci dobrowolnie regulują swoje relacje z dostawcami.

UOKiK poinformował we wtorek, że zakończył postępowania w sprawie znacznego wzrostu cen masła. Choć główną przyczyną podwyżki było zwiększenie popytu w krajach rozwijających się, przy jednoczesnym ograniczeniu produkcji przez największych producentów, to pojawiły się sygnały, że sieci handlowe mogą próbować wykorzystywać sytuację i naciskać na producentów masła, by sprzedawali je taniej. Analiza zebranego materiału pokazała, że sieci nie wywierały nacisków na dostawców w sprawie cen. Przeciwnie, stawki podlegały negocjacjom i w badanym okresie często się zmieniały ze względu na duże wahania w cenie mleka

Natomiast badanie ujawniło duży rozdźwięk w wysokości marży sieci. - W jednym przypadku okazało się, że marża była bardzo wysoka i wyniosła 65 proc. Badamy tę sprawę – powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK podczas konferencji. Dodał, że sprawa nie jest wyjaśniona i może się okazać, że marża w jednym momencie była bardzo wysoka, a w innym ujemna.

Piotr Adamczewski, dyrektor delegatury UOKiK w Bydgoszczy podkreślił, że w sprawie masła nie było nieprawidłowości. - Przypadki gdy marże osiągały duże rozmiary lub przypadki z opóźnianiem faktur były jednostkowe - zaznaczył. Jak tłumaczy, UOKiK nie może narzucić sieciom handlowym określonej wysokości marży, a jedynie sprawdzić, czy marża jest uczciwa czy nie.

- Marże w sieciach kształtują się bardzo różnie, od bardzo niskich do bardzo wysokich. Zdarzają się marże ujemne i takie jak wspomniane 65 proc. – powiedział. – My sprawdzaliśmy, czy ceny masła w sklepach wzrosły pomimo stabilnych cen dostaw i takich sytuacji nie było – dodał.

Więcej na dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • LWL. 08-03-2018, 18:43:
To przecież wyraźnie pokazuje, że ustawa nie działa. Jak można pozwolić na takie zawyżanie cen przy marży 65%. Aktualnie zakłady przetwórcze Mleczarnie obniżają na polskim rynku ceny mleka skupowanego z gospodarstw, pomimo rosnących cen na produkty mleczne na świecie. Co robi UOKiK pozwala na robienie dodatkowych zysków przetwórcom, kosztem rolników.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 166) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.