Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

USA: Cyber Monday ma szansę na rekordowe 9,2 mld USD sprzedaży

Amerykański Cyber Monday, dzień dużych promocji w sprzedaży internetowej, w tym roku ma szanse przynieść rekordowe 9,2 mld USD w sprzedaży. Szacowanie wszystkich transakcji nie dobiegło jeszcze końca - wynika z danych Adobe Analytics.

USA: Cyber Monday ma szansę na rekordowe 9,2 mld USD sprzedaży
fot. shutterstock.com

Autor: PAP
Data: 03-12-2019, 12:22

Agencja Reutera wskazała, że sklepy zachęcały klientów wcześniejszymi, miesięcznymi promocjami by przedłużyć nieco okres wzmożonych zakupów. W tym roku w USA jest on krótszy o 6 dni, co spowodowane jest późno obchodzonym w 2019 r. Świętem Dziękczynienia.

Według szacunków z poniedziałkowego wieczoru dostarczonych przez Adobe Analytics w listopadzie Amerykanie wydali na zakupy w sieci ponad 72,1 mld USD. Cyber Monday z 2 grudnia miał zaś zakończyć się nawet 16,9-proc. wzrostem obrotów w porównaniach rok do roku. Aż 3 mld USD wydano na smartfony, co także jest rekordem cyberponiedziałku w USA.

Najpopularniejszymi produktami były zabawki z filmu "Kraina Lodu 2" i lalki L.O.L Surprise i konsole do gier Nintendo Switch - dodało Adobe.

Firma po otrzymaniu wieczornych danych obniżyła swoje prognozy wartości poniedziałkowej sprzedaży z 9,4 do 9,2 mld USD. Adobe monitoruje transakcje w 80 ze 100 największych sprzedawców na terytorium Stanów Zjednoczonych.

Na poniedziałkowych akcjach promocyjnych najbardziej skorzystali Amazon i jego rywale, m.in. sieci Target i Walmart. Wszyscy gracze wzmocnili swoje możliwości dostaw do klientów, by szybciej radzić sobie z realizacją zamówień online. Poprawiono też działanie systemów odbioru zakupów w sklepie po zamówieniu ich przez internet - wskazała analityk Spieckerman Retail Carol Spieckerman.

"Tak naprawdę Cyber Monday to powtórka z Black Friday, więc podwyższona dynamika sprzedaży i promocje rozpoczęły się od zeszłego tygodnia" - dodała.

Duże firmy poradziły sobie lepiej w kanale internetowym, m.in. przez inwestycje w aplikacje mobilne, nowe technologie oraz przez większy wachlarz produktów i promocji - wymieniał dyrektor Adobe Digital Insights Taylor Schreiner.

"Wielkie korporacje nadal zyskują niewspółmiernie więcej niż małe przedsiębiorstwa" - ocenił.

Reuter wskazał, że Cyber Monday nie odbył się bez protestów przeciw firmie Amazon. Demonstranci zgromadzili się przed apartamentem dyrektora generalnego firmy Jeffa Bezosa na Piątej Alei w centrum nowojorskiego Manhattanu. Zebrani zwracali uwagę na złe traktowanie pracowników magazynowych i rosnące emisje gazów cieplarnianych przez przedsiębiorstwo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Cyber Monday RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.176.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.