Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Usług dodatkowych w polskich sieciach coraz więcej, ale ciągle są mało innowacyjne

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2008, 08:40
Usług dodatkowych w polskich sieciach coraz więcej, ale ciągle są mało innowacyjne

Rozwój usług dodatkowych w polskich sklepach spożywczych z roku na rok przyspiesza. Niestety oferta dla polskich konsumentów mimo, że coraz szersza jest ciągle mało oryginalna i kompletna.

Sieci sklepów spożywczych nieustannie rozwijają wachlarz usług dodatkowych. Niektóre z nich, mimo, iż z definicji stanowią uzupełnienie sprzedaży towarów, wchodzą do standardowej oferty prawie każdej większej sieci. Aby nie pozostać w tyle, detaliści często kopiują pomysły wprowadzane przez konkurentów. Tylko nieliczne sieci mogą pochwalić się innowacyjną, na skalę Polski, ofertą w tym zakresie. Można ją łatwo połączyć z promocja związaną z zakupami, wpływa na wizerunek sieci, generuje traffic. Usługa dodatkowa może być też sposobem na odróżnienie się od konkurencji. Przede wszystkim jednak poszerzanie oferty usług przez detalistów to sposób na budowę bazy lojalnych klientów. - piszą analitycy firmy PMR w raporcie: "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2008"

Za granicą sklepy oferują często nie tylko sprzedaż produktów i usług przez internet, usługi finansowe (karty kredytowe, pożyczki, kredyty, możliwość oszczędzania), pełen wachlarz ubezpieczeń, ale również usługi telekomunikacyjne (telefonia komórkowa, stacjonarna, internetowa) i inne (foto lab, biuro podróży, restauracje, stacje benzynowe, usługi informatyczne, apteki, sprzedaż biletów, poczta kwiatowa, wypożyczanie DVD i udostępnianie muzyki przez internet).

W odróżnieniu od krajów o bardziej rozwiniętych rynkach detalicznych, w Polsce większość sieci nie posiada jeszcze rozbudowanej oferty usług. W Polsce większe sieci spożywcze, zarówno te zagraniczne jak i polskie, np. Tesco, Real, Carrefour, Polomarket, Alma, Bomi, oferują m.in. karty kredytowe we współpracy z kilkoma bankami (Sygma Banque,Lukas Bank, GE Money Bank, Nordea). Ostatnio, bo w październiku 2008, we współpracy z Millenium Bank, taką kartę wprowadził do swojej oferty również Piotr i Paweł.

Inne popularne wśród detalistów usługi to m.in. wywoływanie zdjęć, umożliwienie zapłacenia rachunków (popularne systemy Unikasa czy VIA), doładowania telefonu oraz oferowanie bonów zakupowych, a ostatnio również usługi cashback. Nieliczni, jak na przykład sieci supermarketów delikatesowych (Alma, Bomi czy Piotr i Paweł) angażują się w sprzedaż przez internet. Większość, jednak, oferowanych usług to wariacje na temat pomysłów wprowadzanych przez lokalną konkurencję a bardziej zaawansowane koncepty wprowadzane są jedynie przez największych graczy w swoich segmentach, wyłączając dyskonty, których format działalności nie zakłada rozbudowy takiej oferty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH