Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Usługi internetowe generują większą część amerykańskiego PKB, niż HoReCa

  • Autor: PAP
  • Data: 11-12-2015, 07:01

Wkład sektora usług internetowych w wypracowanie amerykańskiego PKB sięga 6 proc. Od 2007 roku udział usług świadczonych on-line w gospodarce USA uległ podwojeniu - wynika z raportu opublikowanego w czwartek przez stowarzyszenie Internet Association.

Wartość internetowej gałęzi gospodarki USA została wyceniona na 966 mld dolarów w 2014 roku. Sektor zatrudniał w tym okresie około 3 mln osób - powiedział podczas prezentacji raportu prezes stowarzyszenia Michael Beckerman.

"Internet często sprawia wrażenie, że jest wszędzie, a zarazem nigdzie, ale jego istotny wkład do PKB jest w pełni realny" - zaznaczył. W jego ocenie pracownicy amerykańskiego sektora usług on-line zarabiają znacznie powyżej średniej krajowej. Roczny dochód pracownika zatrudnionego w sferze usług internetowych sięga 79 184 dolarów (313 577 złotych), przy średnich zarobkach w USA - 61 547 dolarów (243 839 złotych) rocznie.

W ocenie ekspertów z niezależnej firmy konsultingowej "Economists Incorporated" w 2012 roku wkład przemysłu internetowego w PKB przewyższył udział tradycyjnie ważnych sektorów gospodarki USA, takich jak: budownictwo, przemysł elektroniczny oraz informatyczny, rynek usług telekomunikacyjnych czy hotelarstwo wraz z gastronomią, co znalazło odbicie w strukturze PKB.

Do stowarzyszenia Internet Association należą wszystkie najważniejsze firmy obecne na amerykańskim rynku usług internetowych, m.in. Google, Facebook, Amazon, Twitter, Yahoo, Expedia oraz Airnb.

Amerykanie zaliczają się do najbardziej zinformatyzowanych społeczeństw na świecie. Niemal 299 mln obywateli USA, tj. 92 proc. całej populacji, korzysta z internetu w codziennym życiu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Magdalena Gołębiewska 13-12-2015, 15:42:
Nie tylko w Stanach dynamicznie rozwija się internetowa gałąź gospodarki. W PL wartość eCommerce w stosunku do całego PKB wynosi również 6%. Co prawda wartościowo to 30 mld PLN, czyli nieporównywalnie mniej niż niż w USA, ale sama wielkość kraju jest również nieporównywalna. Ważnym elementem jest tutaj dynamika wzrostu. Od kilku lat powyżej 20% i nie zapowiada się zmniejszenie tempa a raczej w niektórych sektorach przyspieszenie. I takim sektorem od roku 2015 jest FMCG. Rynek trochę "spał" kiedy do onlinu wchodziły RTV//AGD czy odzież, ale teraz właśnie nadrabia. Dynamika wzrostu eFMCG w PL wynosi już ponad 30%. Na teraz wartość eFMCG szacuje się na trochę ponad 0,5 mld, ale patrząc na całą wartość FMCG to za chwilę liczby te będą ZNACZNIE większe. Coraz więcej sklepów dostrzega potencjał w handlu online. W końcu nie tylko chodzi o oszczędność pieniędzy ale także czasu, większą wygodę, łatwiejsze zaprezentowanie całej oferty etc.. Internet daje tyle korzyści, że nie sposób ich ignorować. Od czasu uruchomienia HURTUM (www.hurtum.pl) (raptem kilka miesięcy raptem), dziesiątki dostawców wystawiło swój towar (ponad 10 000 itemów) - to pokazuje jak potrzebne są platformy dające dostęp do zakupów online produktów FMCG. :) A produkty z branży FMCG są bardzo uporządkowane i skatalogowane wiec problem z "przymierzeniem czy dotknięciem" tutaj nie występuje :) .

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH