Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Usługi kurierskie zadomowią się w sieciach handlowych?

Pointpack.pl - operator usług kurierskich w Żabkach prowadzi rozmowy z sieciami handlowymi o instalacji kurierskich automatów nadawczo-odbiorczych oraz uruchomieniu usług kurierskich w formie usługi dodatkowej obsługiwanej przy ladzie handlowej. Firma szacuje zapotrzebowanie na dodatkowe 17 tyś. lokalizacji w Polsce do 2020r. przy już funkcjonujących 21 tyś. miejsc, umożliwiających odebranie i nadanie przesyłki (paczkomatów, urzędów pocztowych i punktów kurierskich oraz click&collect).

Usługi kurierskie zadomowią się w sieciach handlowych?
fot. shutterstock.com

Ilość przesyłek kurierskich wspólnie z rynkiem e-handlu wzrasta w tempie dwucyfrowym co sprawia, że klienci indywidualni i firmy kurierskie coraz częściej szukają sposobów na ułatwienie sobie  doręczenia i nadania przesyłki. Klienci chętnie korzystają z tej usługi w pobliskim sklepie spożywczym przy okazji zakupów, a kurier oszczędza czas, pozostawiając przesyłki dla kilku okolicznych odbiorców w lokalnych punkcie handlowym.

Pointpack.pl w mniejszych sklepach convenience wdraża ujednolicone procesy obsługi klienta i kuriera, pozwalające na współpracę z wieloma firmami kurierskimi, a także na potrzeby własne dla organizacji odbioru e-zakupów w punktach odbioru (click&collect). Firma wspiera technologicznie w tym zakresie ponad 5000 sklepów Żabka we współpracy z Pocztą Polską i DHL. Integracja odbywa się przez system kasowy lub terminal płatniczy. W większych sklepach proponuje wstawienie automatu kurierskiego. Możliwy jest również model współpracy, w którym sieć handlowa, sklepy i platformy internetowe lub firmy kurierskie stają się właścicielem urządzenia albo  jego części.

Firma stawia na interoperacyjność, co oznacza, że z jednego urządzenia lub punktu z kurierską usługą dodatkową może korzystać równocześnie wiele firm kurierskich. Jest to kluczowe do uzyskania przez sieć handlową wyższej efektywności i przyciągnięcia większej grupy potencjalnych klientów – osoba przywiązana do swojego supermarketu czy dyskontu ma większą pewność, że znajdzie go na liście punktów odbioru w sklepach internetowych czy na platformie Allegro Smart. Firma kurierska uzyskuje również niższe koszty ekspansji i budowy infrastruktury, efekt skali pojawia się szybciej, a synergia logistyczna obniża koszty pierwszej i ostatniej mili.

Sieci handlowe na zachodzie zaczynają budować własną infrastrukturę ułatwiającą nadanie, zwrot czy odbiór e-zakupów. W chwili obecnej Pointpack.pl oferuje  automaty firmy Cleveron, których produkty są wykorzystywane zagranicą m.in. przez DPD czy DHL, a także Walmart do budowania przewagi konkurencyjnej i obrony pozycji lidera w segmencie e-spożywczym przed Amazonem.

Spółka planuje włączenie kolejnych urządzeń na swojej platformie, aby sieci handlowe, sklepy internetowe i firmy kurierskie mogły korzystać poprzez jedną integrację z całej infrastruktury wielu producentów i rozwiązań dostępnych na rynku.

Firma od niedawna notowana na rynku NewConnect, ze wsparciem NCBiR zainwestuje ponad 6,5 mln zł w rozwój systemu zarządzania i integrowania otwartej, inteligentnej sieci infrastruktury logistyki miejskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pointpack.pl RSS ALERT    /    kurierzy RSS ALERT    /    przesyłki kurierskie RSS ALERT    /    firmy kurierskie RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Tadeusz 2018-12-04 17:22:13
    Ja jakoś mimo wszystko wolę otrzymywać przesyłki do rąk własnych. Odbiór w punkcie fajna rzecz, ale ja z uwagi na to, że pracuję w domu, zbyt wiele nie wychodzę. Nawet jak mam coś do kogoś nadać, to korzystam z Sendit. To broker kurierski. Dzięki niemu jestem w stanie wysłać przesyłkę bez wychodzenia z domu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.204.40
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.