Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Usługi lokalizacji mogą być nowym orężem dla handlu detalicznego

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-12-2016, 10:50
Usługi lokalizacji mogą być nowym orężem dla handlu detalicznego
Mark Thomson fot. Zebra Technologies

Usługi lokalizacji mogą pomóc zwiększyć zyski w branży handlu detalicznego, jako że smartfony zawładnęły każdym aspektem naszego codziennego życia, w tym także zakupami – ocenia Mark Thomson, Retail Industry Director EMEA, Zebra Technologies.

Zaznacza, że według wyników badania przeprowadzonego przez Google, Ipsos MediaCT i Sterling Brands, 71 proc. klientów, którzy na swoim smartfonie sprawdzają informacje podczas zakupów w sklepie, mówi, że jest to ważny element robienia zakupów.

Jednocześnie aż 66 proc. ankietowanych podaje, że próbowało dotrzeć do potrzebnych informacji o towarach w sklepie, ale nie udało im się ich znaleźć. Natomiast ponad 40 proc. respondentów powiedziało, że wyszło ze sklepu z uczuciem frustracji i raczej będą robić zakupy gdzie indziej.

- Faktem jest, że większość kupujących używa smartfonów w sklepach i wielu już nie wróci do sklepu, jeśli nie będą mogli znaleźć potrzebnych informacji. Dlatego warto zaoferować klientom lepsze środowisko robienia zakupów w sklepie przez zapewnienie im dostępu do potrzebnych informacji za pośrednictwem urządzeń, które klienci zawsze mają przy sobie – mówi Mark Thomson, Retail Industry Director EMEA, Zebra Technologies.

- Jest na to łatwy sposób. Instalowane obecnie w sklepach sieci i systemy analityczne pozwalają wykorzystać działające w smartfonach technologie lokalizacji Wi-Fi i Bluetooth Smart do prowadzenia personalizowanej interakcji z klientami w oparciu o aplikację lojalnościową lub inny interfejs w telefonie - dodaje.

Podkreśla, że technologia mobilna z funkcją lokalizacji daje wiele możliwości jak m.in. stymulowanie zakupów impulsowych (możliwość wysyłania kuponów rabatowych w zależności od historii zakupów danego klienta lub jego położenia w sklepie w celu zachęcenia do dodatkowych zakupów), lepszy standard obsługi (możliwość witania klientów po imieniu na ekranie smartfona, kiedy wchodzą do sklepu albo wyznaczenia  pracownika, który pomoże klientowi przebywającemu, według danych dostarczonych przez system lokalizacji, dłużej w danym dziale sklepu).

Ponadto technologia mobilna z funkcją lokalizacji daje możliwość dostępu w czasie rzeczywistym do informacji o przepływie ruchu w sklepie (system natychmiast powiadamia, jeżeli przy kasach lub w danym dziale sklepu potrzebnych jest więcej pracowników obsługi), oszczędności czasu dla klientów, a także możliwość długoterminowych analizy procesów w sklepie.

- Zachęcanie klientów do korzystania ze smartfonów może prowadzić bezpośrednio do zwiększenia sprzedaży. Według badań firmy Google klienci używający telefonów komórkowych podczas zakupów jako narzędzia do szukania informacji wydają w sklepie 25 proc. więcej. Taką możliwość można łatwo wprowadzić w placówce handlowej. Inteligentną sieć z funkcją lokalizacji można zainstalować w sklepie rano, aby już tego samego dnia po południu zacząć korzystać z danych zebranych w systemie na użytek firmy – zaznacza ekspert firmy Zebra Technologies.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Artmetic 04-12-2016, 03:57:
Usługi lokalizacji online:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.