Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Użytkownicy kart lojalnościowych to głównie klienci marketów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-02-2012, 15:05

Badanie ,,Programy lojalnościowe z perspektywy użytkowników" przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w 2011r pokazuje, że ponad połowa uczestników programów lojalnościowych nosi w portfelu karty, zapewniające zniżki cenowe lub naliczanie punktów, które potem wymieniane są na nagrody.

Analiza uzmysławia ogromny potencjał takich programów i pokazuje, że konkretna marka może stać się dla nas czymś naprawdę bliskim. Zdecydowanie najwięcej użytkowników kart lojalnościowych to klienci marketów (ok. 60 proc.), sieci paliwowych (ok. 53 proc.) i telefonii komórkowych (blisko 38 proc.).

Jak pokazują badania prowadzone przez Reichheld i Sasser przedsiębiorcom zależy na długotrwałym i mocnym kontakcie z klientem. Zaangażowanie klientów z firmami i budowanie prawdziwej lojalności, polega przede wszystkim na stworzeniu dla nich interesujących ofert pozwalających wrócić do danego sklepu. Dzięki zwiększeniu liczby klientów, firmy mogą podnieść swój zysk od 25 proc. do 80 proc., w zależności od rodzaju wybranej działalności.

Zbieranie punktów to obecnie najczęściej wykorzystywany model programów lojalnościowych. Premiowanie zakupów punktami, odbywa się zazwyczaj za pomocą karty. Dzięki niej klient ma możliwość otrzymania zniżek, promocji na określone usługi lub produkty. To dzięki otrzymanym kartom, wracamy do danego sklepu a nie konkurencyjnej firmy. Rabaty czy też możliwość wybrania sobie nagrody sprawiają, że posiadacz takiej karty może poczuć się doceniony przez firmę, co za tym idzie wzrasta jego lojalność i pozytywny stosunek do marki.

Pierwszymi firmami w Polsce, które zaczęły wprowadzać do swojej oferty programy lojalnościowe były koncerny paliwowe. Obecnie istnieje takich programów pięć: Partner Club na stacji BP, Smart na stacjach Shell, Vitay i koncern PKN Orlen, Program Navigator Grupy Lotos oraz sieć stacji Statoil w programie Premium Club. Podstawową różnicą programów jest system przyznawania punktów, dlatego warto wybrać dla siebie ten odpowiedni.

Programy lojalnościowe mogą również przyciągać klientów do poszczególnych aptek. To Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia umożliwia aptekom stworzenie możliwości realizacji wielu takich programów przez producentów leków czy też hurtownie farmaceutyczne. Zachęcając nas do kupowania konkretnych leków, dostajemy punkty i możliwość wymiany ich na bony towarowe.

Coraz więcej stałych klientów zyskują również sieci sklepów z artykułami sportowymi, czego dobrym przykładem jest program lojalnościowy przygotowany przez Go Sport. Klient przystępujący do programu, na wstępie dostaje 10 proc. zniżki na rowery, sprzęt fitness i kulturystyczny marki Go Sport oraz 25 proc. rabatu na inne produkty oznaczone tą marką. Każda wydana złotówka, to jeden punkt, naliczany już od pierwszych zakupów. Kiedy uzbieramy ich 450, dostajemy 15 proc. zniżki na artykuły w sklepie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Janusz 08-04-2012, 19:12:
Moim zdaniem jednym z najlepszych obecnie na rynku programów lojalnościowych jest karta cashback card gdzie nie zbieramy punktów lecz otrzymujemy zwrot pieniędzy od 2 do 30 % w zależności od partnera handlowego, a mamy ich około 850, w każdej branży. Więcej o programie na stronie www.biznes2012.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH