Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Użytkownicy kuchnialidla.pl wydają rocznie 132 mln zł w sklepach sieci

  • Autor: Bartek Osiński, GfK Polonia
  • Data: 04-04-2014, 11:09
Użytkownicy kuchnialidla.pl wydają rocznie 132 mln zł w sklepach sieci
Pascal Brodnicki i Karol Okrasa promują produkty sieci Lidl

Internet odkrywa niebagatelną rolę przy wyborze tych produktów, których cena jest dla konsumenta odczuwalna, gdy wiąże się z daną firmą na długi czas bądź gdy stopień skomplikowania produktu/oferty jest dość wysoki (IT, RTV/AGD, samochody, sprzęt sportowy). Powstaje pytanie, czy podobną rolę może pełnić internet przy sprzedaży dóbr FMCG, lub zawężając - żywności. Poniżej ekspert GfK Polonia omawia wyniki wpływu serwisu kuchnialidla.pl na sprzedaż w sklepach sieci Lidl.

Z reguły wybór konkretnych produktów żywnościowych jest podejmowany prosto, szybko i automatycznie. Dla bardzo wielu osób podstawowym kryterium wyboru jest cena. Dlatego tak wiele komunikatów reklamowych FMCG związanych jest z informacją o cenie czy promocji. Nie ulega wątpliwości, że reklama online ma sens, ale kosztuje. Co prawda mniej niż reklama w TV, jednakże osiągnięcie w internecie dużego zasięgu przy wysokiej intensywności jest znaczącą pozycją w budżecie reklamowym. Alternatywą mógłby być serwis, w którym można prezentować własną ofertę. Czy jednak warto poświęcać czas i zasoby na własny serwis internetowy wspierający sprzedaż produktów FMCG?

Aby zachęcić konsumentów do odwiedzin w serwisie trzeba zaoferować im konkretną korzyść. Sama prezentacja oferty nie wystarczy - bardzo niewiele osób ma chęć i ochotę przeglądać w internecie portfolio ketchupów danego producenta czy porównywać typy papieru toaletowego.

Lidl postanowił podjąć wyzwanie i stworzyć duży serwis, który będzie sam z siebie przyciągać internautów i budować grupę lojalnych użytkowników. Podstawową korzyścią jest umieszczenie tu przepisów kulinarnych - dopasowanych do gustów i kieszeni grupy klientów odwiedzających sklepy Lidl. Internauci chętnie i masowo korzystają z tego typu zasobów online. Odpowiednio wysoki zasięg i regularność korzystania zapewne można w ten sposób zbudować. Ale czy przekłada się to na sprzedaż w sklepach Lidl? Przecież wszystkie umieszczone przepisy można zrealizować z produktów kupowanych w dowolnym miejscu, niekoniecznie w sklepie sieci Lidl. Spójrzmy na dane.

Spośród użytkowników serwisu kuchnialidla.pl ponad 80 proc. robi zakupy w sklepach tej sieci. Stanowią oni 5 proc. wszystkich klientów Lidla. Porównajmy ich zachowania zakupowe w sieci Lidl w porównaniu do tzw. grupy kontrolnej, czyli internautów, klientów tej sieci, którzy jednak nie korzystają z serwisu kuchnialidla.pl. Użytkownicy omawianego serwisu dokonują zakupów w Lidlu ponad 40 proc. częściej niż grupa kontrolna. W skali miesiąca wydają na zakupy w Lidlu 83 zł, czyli 36 proc. więcej niż osoby z grupy kontrolnej. W Lidlu realizują 12 proc. swoich wszystkich wydatków na FMCG, w porównaniu do 8 proc. w grupie kontrolnej. Oznacza to, że w skali miesiąca wszyscy użytkownicy serwisu kuchnialidla.pl wydają o 11 mln zł więcej z powodu oddziaływania na nich tego serwisu. W skali roku suma ta rośnie do 132 mln zł.
  
Dobry pomysł, sprawna realizacja i konsekwentna praca przy prowadzeniu serwisu doprowadziły do takich rezultatów. W przypadku kuchnialidla.pl można zatem powiedzieć, że serwis online bardzo pozytywnie wpływa na sprzedaż offline.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.