REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

VII FRSiH: Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego

  • dlahandlu.pl
  • Autor: Marta Witkowska, dlahandlu.pl
  • Data: 20-10-2014, 11:57
VII FRSiH: Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego
fot. PTWP

O roli logistyki w handlu internetowym, nowoczesnych technologiach wspierających sprzedaż, potencjale polskiego rynku oraz oczekiwaniach e-konsumentów rozmawiali uczestnicy debaty "Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego" na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Tradycyjny biznes to już przeszłość?

To jedno z kluczowych pytań debaty. Rynek i procesy sprzedaży się zmieniają i jest to naturalny proces. Dotyczy to każdej z branż - jednokanałowy model odchodzi w niepamięć. Zastąpił go nowy, nazywany przez specjalistów modelem omni-channel, gdzie zakup towaru bądź usługi jest dopiero początkiem relacji klienta ze sprzedawcą.

- Ten model nie wyklucza tradycyjnego kanału sprzedaży - wszystkie kanały są w nim transparentne, przenikają się - mówił podczas debaty Bartosz Niwiński, dyrektor regionalny CEE, Hybris Software, an SAP company.

Omni-commerce to trend, w którym sprzedaż online to taka, która w dowolnym punkcie zakupu ociera się o kanał online, niezależnie od tego jak się zaczyna i jak się skończy.

- Model omni-channel charakteryzują cztery cechy: klient końcowy przestaje rozróżniać kanał sprzedaży - mamy tu spójność komunikacji firmy z oczekiwaniami klienta; proces zakupowy nie jest liniowy - zmieniają się sposoby komunikacji i podejmowania decyzji zakupowych; sprzedaż stała się z natury rzeczy wielokanałowa - płynne przechodzenie między różnymi kanałami. Po czwarte - klienci oczekują, że każda interakcja będzie do nich dopasowana, kanały cyfrowe pozwalają poznać klienta - mówił Bartosz Niwiński.

Zdaniem eksperta SAP, kanał online musi być spójny z modelem wcześniej obecnym na rynku. - Pojęcie omni-channel nie jest tożsame z multi-channel, gdzie nie było procesu przepływów między kanałami. W omni-channel jest transparencja, zakup to dopiero początek relacji klienta ze sprzedawcą - dodaje Niwiński.

Klient rządzi rynkiem

Ekspert zwrócił również uwagę na wielką rolę procesu customer experience. - Wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów jest kluczowe w procesie sprzedaży. Brytyjski sklep z zabawkami The Entertainer, oferuje dostawę już w 90 minut od momentu zakupu, a usługę click&collect w ciągu 30 minut. To rewolucja i najpewniejszy sposób na zdobycie lojalnych klientów - przekonuje ekspert SAP.

- Z jednej strony sklepy internetowe stawiają na specjalizację, z drugiej - proponują swoim klientom kompleksową ofertę. Te pojęcia nie są przeciwstawne. Z pomocą idzie technologia i algorytmy, czyli tzw. programmatic marketing. Niszowość możemy odczuć nawet robiąc zakupy w wielkim sklepie. Zostawiamy po sobie ślady, cookies - oferta jest sprofilowana i można ją dostosować do konkretnego użytkownika - mówił Mateusz Gordon, e-commerce expert z firmy Gemius.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH