Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

VII FRSiH: Klient jest królem - konsument nieustannym wyzwaniem dla sieci handlowych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2014, 14:39
VII FRSiH: Klient jest królem - konsument nieustannym wyzwaniem dla sieci handlowych
Uczestnicy panelu Klient jest królem fot PTWP

Polski konsument po 20 latach zdobywania świadomości stał się królem i nieustannym wyzwaniem dla sieci handlowych. Do rozwoju świadomości klienta przyczynił się m.in. internet i rozwój nowych technologii. Nastała era smart shoppera - mówili uczestnicy panelu zatytułowanego Klient jest Królem podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH).

- Nie mam wątpliwości, że klient jest królem, a my jako sieci handlowe żyjemy z tego, że mamy klientów. Jest zagęszczenie sieci, oferty i wojna cenowa i na tym klient wygrywa. Ma wybór, bo ma kilka sieci w promieniu kilkuset metrów. Mówi się o smart shoppingu i polowaniu na promocje, a ludzie z tego skrzętnie korzystają - mówił podczas panelu Maciej Stoiński, członek zarządu sieci Piotr i Paweł.

Konsument nabrał pewności siebie

Polski konsument przez ostatnie 20 lat nabrał pewności siebie.

- Patrząc z perspektywy tego co stało się przez ostatnie dwie dekady na polskim rynku handlowym obserwujemy nabieranie pewności siebie przez klientów, gdzie 20 lat temu mieliśmy sklepy państwowe z kartkami na zakupy. Wtedy na początku tej drogi klient był niepewny, bo nie do końca znał swoje prawa i możliwości - mówił Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

- Do tego przyczyniła się mocno konkurencja, bo Polska jest jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków w Europie i klient nabrał pewności siebie. Ale klient dostał też do ręki jeszcze jedno narzędzie - internet oraz nowoczesne urządzenia - i może w każdym momencie wejść do sieci i porównać np. ceny. A kiedyś wojny wygrywali królowie, którzy byli bardzo dobrze poinformowani. I dziś klient jest królem, bo to on dziś jest bardzo dobrze poinformowany - dodał.

- Nie ma innej drogi niż na pogodzenie się z tym, że klient będzie coraz bardziej świadomy i przestać walczyć z ta falą, tylko dostosować się do niej. Można zadać sobie pytanie dlaczego klient woli kupować w internecie, ale z tym nie walczyć - mówił z kolei Adam Jesionkiewicz, prezes Infinity Beacons.

Ryszard Tomaszewski podkreślał zaś, że w pewnych rejonach w Polsce - tam gdzie nie ma jeszcze pełnego dostępu do internetu - klienci jeszcze nie do końca znają swoje prawa i możliwości, ale w dużych miastach gdzie jest pełna świadomość konsumenta, klient jest już bardziej wymagający.

Era smart shoppera 

Nastała więc era smart shoppera i to technologia dała konsumentowi berło do ręki. 

- Mamy erę shoppera, czyli to konsument decyduje o wszystkim i nie tylko jest królem, ale też decydentem. Zawsze powinniśmy mieć z tyłu głowy, że wszystko co robimy, robimy po to, żeby konsument był zadowolony - mówił Stefan Golonka, członek rady nadzorczej Bakalland.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH