Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Nastała era smart shoppera, berłem konsumenta jest internet

Polski konsument po 20 latach zdobywania świadomości stał się królem i nieustannym wyzwaniem dla sieci handlowych. Do rozwoju świadomości klienta przyczyniła się m.in. cyfryzacja i rozwój nowych technologii. Nastała era smart shoppera - mówili uczestnicy panelu zatytułowanego "Klient jest Królem" podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH). Dyskusję moderował Marcin Dobek, wiceprezes firmy ABR Sesta.

Nastała era smart shoppera, berłem konsumenta jest internet
Uczestnicy panelu "Klient jest królem" na VII FRSiH fot. PTWP

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 16-10-2014, 17:07

- Nie mam wątpliwości, że klient jest królem, a my jako sieci handlowe żyjemy z tego, że mamy klientów - mówił podczas panelu Maciej Stoiński, członek zarządu sieci Piotr i Paweł.

- Patrząc z perspektywy tego co stało się przez ostatnie dwie dekady na polskim rynku handlowym obserwujemy nabieranie pewności siebie przez klientów, gdzie 20 lat temu mieliśmy sklepy państwowe z kartkami na zakupy. Wtedy na początku tej drogi klient był niepewny, bo nie do końca znał swoje prawa i możliwości - mówił podczas panelu Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

- Do tego przyczyniła się mocno konkurencja, bo Polska jest jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków w Europie i klient nabrał pewności siebie. Ale klient dostał też do ręki jeszcze jedno narzędzie - internet i nowoczesne urządzenia - i może w każdym momencie wejść do sieci i porównać np. ceny. A kiedyś wojny wygrywali królowie, którzy byli bardzo dobrze poinformowani. I dziś klient jest królem, bo to on dziś jest bardzo dobrze poinformowany - dodał.

Nastała więc era smart shoppera i to technologia dała konsumentowi berło do ręki.

- Mamy erę shoppera, czyli to konsument decyduje o wszystkim i nie tylko jest królem, ale też decydentem. Zawsze powinniśmy mieć z tyłu głowy, że wszystko co robimy, robimy po to, żeby konsument był zadowolony - mówił z kolei Stefan Golonka, członek rady nadzorczej Bakalland.

- Jeżeli szukalibyśmy przyczyny dlaczego klient staje się królem to odpowiedź jest jedna - to cyfryzacja doprowadziła do tego. Klient ma dostęp do pełnej wiedzy - mówił Adam Jesionkiewicz, prezes Infinity Beacons.

- Internet spowodował, że klient stał się królem, a media społecznościowe dały mu kanał zwrotny do komunikowania się między sobą. Jeden niezadowolony konsument jest w stanie nagłośnić swoje niezadowolenie, gdy wydarzy się coś niedobrego, a do tego korowodu chętnie dołączają się media tradycyjne i chętnie cytują takich klientów z mediów społecznościowych - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ryszard Tomaszewski RSS ALERT    /    Maciej Stoiński RSS ALERT    /    Stefan Golonka RSS ALERT    /    Adam Jesionkiewicz RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Bakalland RSS ALERT    /    Infinity Beacons RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.196.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.