REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

VII FRSiH: Ponad połowa sklepów przystępujących do sieci franczyzowej notuje wzrost obrotów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 16-10-2014, 19:56
VII FRSiH: Ponad połowa sklepów przystępujących do sieci franczyzowej notuje wzrost obrotów
Fot. PTWP

Według danych firmy Nielsen 48 proc. sprzedaży produktów spożywczych generują sklepy spożywcze o powierzchni mniejszej niż 300 mkw. Ich liczba jednak systematycznie spada. W 2009 r. było ich 91, rok później 89, dwa lata później 86, w 2012 r. - 84, a rok temu tylko 80.

REKLAMA

- Spadek tej liczby spowodowany jest głównie dynamicznym wzrostem liczby dyskontów w naszym kraju - w 2009 r. było ich 1917, a w 2013 już 3033. Wchodzą one w lokalizacje osiedlowe i stają się konkurencją dla sklepów małoformatowych - powiedziała podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Agnieszka Gosiewska, retailer services director w firmie Nielsen.

Jak podaje panelistka, polski konsument odwiedza w ciągu miesiąca 4 różne sieci, a konkretny sklep odwiedza co 2-3 dni.

- Polski konsument jest bardzo nielojalny - może być lojalny wobec promocji, ale nie wobec marki - podkreśla Agnieszka Gosiewska.

Coraz większe znaczenie zyskuje segment modern conveniene, który zastępuje powoli tradycyjny sklep, gdzie więcej miejsca przeznacza się na świeżą żywność, a dostępny asortyment wystarcza na przygotowanie kolacji i posiłków następnego dnia. Rozwój modern convenience w Polsce następuje poprzez rozwój systemów franczyzowych takich sieci jak: abc, Delikatesy Centrum, Groszek, Fresh Market, Małpka Express, Lewiatan, Żabka, Carrefour Express, Nasz Sklep, Intermarche, Chata Polska, Top Market i odido.

Wg raportu Profit System, w ubiegłym roku w sektorze spożywczym pojawiło się łącznie 18 nowych systemów franczyzowych.

Jako największe zalety bycia w systemie franczyzowym przedsiębiorcy wskazują: promocje - 33 proc., reklama/marketing/rozpoznawalność marki - 31 proc., korzystne ceny - 28 proc., zaopatrzenie sklepu/zapewnienie asortymentu - 22 proc., pomoc w prowadzeniu sklepu - 16 proc., rabaty/upusty - 7 proc., oraz gazetki reklamowe - 6 proc.

Szacuje się, że w Polsce jest obecnie 20-25 tys. sklepów spożywczych w modelu franczyzowym.

Z drugiej strony polski handel ceni niezależność. Wśród odpowiedzi dlaczego przedsiębiorcy nie rozważają przystąpienia do systemu najczęstsze odpowiedzi to: cenię sobie niezależność - 57 poc., więcej zysków zostaje w mojej kieszeni - 25 proc., profil mojego sklepu nie pasuje do systemu franczyzowej - 16 proc. oraz klienci bardziej ufają mi, niż marce franczyzowej - 9 proc.

Jak wskazuje Agnieszka Gosiewska, 55 proc. sklepów, które przystąpiły do systemu, że notuje wzrost obrotów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH