REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

VIII FRSiH: Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i europejski handel w trakcie rewolucji - pełna relacja

  • Autor: Paweł Jachowski, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-11-2015, 14:06
VIII FRSiH: Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i europejski handel w trakcie rewolucji - pełna relacja
Uczestnicy dyskusji w ramach panelu "Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i europejski handel w trakcie rewolucji"

Polski handel cały czas się zmienia, ale tempo owych zmian nie jest już tak szybkie, jak dawniej. Przeobrażenia ostatnich kilku lat to nie rewolucja, lecz jedynie ewolucja. Sieci handlowe znalazły się w sytuacji, w której ich dalszy rozwój numeryczny jest już utrudniony, więc nacisk w rywalizacji o klienta przeniósł się na obszar stricte asortymentowy. Szansą dla niektórych podmiotów handlowych może być obecność w kanale e-commerce, ale zarabianie na sprzedaży żywności przez internet jest jeszcze w Polsce pieśnią przyszłości - to główne wnioski płynące z debaty "Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i europejski handel w trakcie rewolucji", która otworzyła drugi dzień VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Sieci handlowe, które chcą operować na rynku, muszą zmieniać swoje strategie - zauważył Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska. Tłumaczył, że w związku z wysoką konkurencyjnością rynku handlowego w Polsce, a zarazem coraz mniejszą rentownością sieci handlowych, firmy potrzebują nowych pomysłów na to, jak przyciągać do siebie klientów.

Adam Manikowski zdradził też, w jaki sposób Tesco zamierza poradzić sobie na trudnym rynku. Po pierwsze, będzie to stawianie na małe formaty i na rozwój oferty produktów świeżych. Tesco testuje też nowe podejście do hipermarketów: zastanawia się nad otwieraniem wewnątrz nich mniejszych placówek, tzw. "sklepów w sklepie". Oprócz tego brytyjska sieć wiąże duże nadzieje z kanałem e-commerce. Tesco chce inwestować w dalszy rozwój dostaw click&collect oraz w aplikacje mobilne. Sieć zdecydowała się także na szukanie oszczędności, poprzez centralizację zarządzania w Polsce, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji.

Według Roberta Nocenia, dyrektora działu hipermarketów i członka zarządu Carrefour Polska, jednym z kluczowych trendów widocznych na rynku handlowym jest multiformatowość. - Mniej więcej od 2014 r. widać wyraźnie u retailerów trend dynamicznego poszukiwania nowych konceptów handlowych, nowych formatów sklepów, modernizowania sklepów, poszukiwania wyróżników, a także trend dopasowania się do zmian w strategii dyskontów, które coraz bardziej przesuwają się w kierunku supermarketów - wyliczył Robert Noceń.

Przedstawiciel francuskiej sieci podkreślił, że rynek handlowy jest obecnie w Polsce szalenie trudny, jak również coraz bardziej konkurencyjny. Noceń odniósł się również do zmian, które nastąpiły w strukturze sieci Carrefour. W spółce, która posiada dziś w Polsce 750 hipermarketów, supermarketów i sklepów convenience, jak również centra handlowe, nastąpiła w ostatnich latach decentralizacja zarządzania. Władza w organizacji w dużej mierze przekazana została dyrektorom poszczególnych sklepów. Impuls do zmian wychodzi dzisiaj bezpośrednio od placówek handlowych, a rolą centrali firmy jest odpowiadanie na potrzeby zgłaszane przez poszczególne jednostki biznesowe.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jerzy Jastrzębski 26-12-2016, 18:58:
Ten Paweł Musiał...jako dyrektor hipermarketu w Tesco był niestety wielce niesympatycznym człowiekiem . Do tego nie zauważył, że w jego zespole ochrona systemowo skubała Hypermarket.
  • kwa kwa 05-11-2015, 17:52:
Kto wygra?
to chyba źle postawione pytanie.
Prawidłowe pytanie to KTO WYGRAŁ?!
Dla wielu detalistów aktualnie podejmowane działania to tylko przedłużanie nieuniknionej agonii.
Moim zdaniem jest raptem kilku detalistów, którzy stoją twardo na nogach i tym samym już wygrały. Część już dzisiaj mają komfortową sytuację, zamykają rok i generują zyski, które umożliwią im dalszą działalność, inwestycje, modyfikacje strategii itp. Reszta kolejny rok będzie walczyła o przetrwanie (czyli, tak jak napisałem przedłużała swoją agonię). Już 10 lat temu wszyscy wiedzieli, że PL rynek jest za mały dla tylu graczy (zarówno po stronie detalistów, jak również producentów).

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH