Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

VIII FRSiH: Konsument i handel w cyfrowym otoczeniu (pełna relacja)

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 09-11-2015, 13:06
VIII FRSiH: Konsument i handel w cyfrowym otoczeniu (pełna relacja)
Debata pt. "Konsument i handel w cyfrowym otoczeniu"

O tym jak podnieść poziom obsługi klienta, co zrobić aby zdobyć jego zaufanie i jak
odpowiedzieć na oczekiwania zakupowe pokolenia Z rozmawiali uczestnicy panelu “Smart shopping, smart retail, smart city – czyli konsument i handel w cyfrowym otoczeniu”.

Rewolucja mobilna w Polsce będzie postępować. Obecnie czas spędzany przez konsumentów w kanale mobilnym wynosi niecałe dwie godziny, a za pięć lat będzie wynosił dwa razy tyle. Liczba smartfonów również znacznie wzrośnie - w 2020 roku ma wyniesie prawie 40 mln. 

Z badań firmy Boston Consulting Group wynika, że wkrótce większość konsumentów będzie oczekiwała w pełni mobilnego dostępu do sklepów i punktów usługowych. 

- Obecnie około 1/3 konsumentów przed dokonaniem zakupów sprawdza dane w internecie. Dla 1/3 klientów telefon jest ważnym kanałem w procesie zakupowym, ale mały odsetek konsumentów kończy zakupy przez telefon. 90 proc. robiących zakupy za pomocą smartfonu używa go tylko do aktywności przedzakupowej. Jedno jest pewne - klienci on-line, ale i off-line stają się coraz bardziej wymagający – podkreślił Roman Pałac, dyrektor w zespole retail, Boston Consulting Group. Panelista podał przykład meksykańskiej aplikacji zakupowej „Mercury” sieci Walmart, która aby odpowiedzieć na rosnące oczekiwania klientów połączyła w sobie elementy Facebooka i Ubera. Jej użytkownicy sami mogą sobie wybrać dostawcę zakupów, mogą się z nim bezpośrednio kontaktować, domawiać produkty oraz zamawiać towary na podstawie zdjęć.

 Zebrani na panelu eksperci twierdzą, że sprzedawcy muszą zrozumieć swojego klienta i przewidzieć, jakie będzie miał oczekiwania w przyszłości. Pewne jest, że będzie chciał robić zakupy jeszcze szybciej, ale cena zawsze będzie odgrywała istotną rolę. 

Zdaniem Sebastiana Starzyńskiego, prezesa ABR Sesta, na rynku zawsze będą smart shopperzy poszukujący najniższej ceny, ale będą robić zakupy jeszcze inteligentniej. Umożliwią to np. aplikacje bazujące na kodach kreskowych, które sprawdzą czy dany produkt jest zdrowy i jaki ma skład. Popularne będą również zakupy dokonywane przy pomocy inteligentnych asystentów, którzy podpowiedzą nam jakie produkty mogą nas zainteresować, a na jakie nie warto tracić czasu. 

Panelista odniósł się również do kwestii rentowności handlu internetowego, która jak twierdzi branża jest bardzo niska. 

- Kanał internetowy jest innowacyjny przez jakiś czas. Natomiast niektóre kategorie przekroczyły już próg rentowności. Na pewno sytuacja w handlu żywnością jest trudniejsza, niż np. w handlu odzieżą czy obuwiem, gdzie kanał internetowy jest znacznie bardziej rozpowszechniony– podkreślił Sebastian Starzyński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH