Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

VIII FRSiH: Na rynku nie ma miejsca dla wszystkich graczy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2015, 15:55
VIII FRSiH: Na rynku nie ma miejsca dla wszystkich graczy
Daniel Prałat, dyrektor generalny Dyrekcji Handlowej Intermarche, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Fot. Paweł Pawłowski

Daniel Prałat, dyrektor generalny Dyrekcji Handlowej Intermarche, mówił podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu, że trudności rynkowe w znacznym stopniu dotykają sieci handlowe, wśród których panuje znacząca konkurencja.  - Nie ma miejsca dla wszystkich. Pozostaną ci, którzy przedstawią najlepszą ofertę, co wcale nie oznacza, że najtańszą – mówił Prałat.

Zdaniem Daniela Prałata szansę na dalszy wzrost mają tylko te sieci, które skutecznie działają na rynku.

Tak sieci handlowe jak i sami producenci bardzo mocno odczuwają wpływ promocji. Prałat przypomniał, że aż 30 proc. sprzedaży przypada właśnie na promocje.

- To poziom krytycznie niebezpieczny, znacznie wyższy niż w innych krajach europejskich. Ceną na rynku nie wygramy. Jeżeli wszyscy będą szli w tym kierunku to nikt nie wygra. Przyszłość jest w jakości – wyjaśniał Daniel Prałat. 

Dyrektor generalny Dyrekcji Handlowej Intermarche wyraził nadzieję, że rynek spożywczy w Polsce ma szanse dalszego wzrostu. Jak wyjaśnił wraz z bogaceniem się społeczeństwa rośnie poziom wydatków na żywność, nawet jeżeli nie jest ona spożywana.

Celem detalistów, jak i producentów powinno być zwiększenie zysku z metra kwadratowego. W przekonaniu Prałata konsolidacja handlu nadal będzie postępowała, jednak ze względu na strukturę rynku nie należy spodziewać się wielu transakcji.

- Sieci handlowych w branży spożywczej jest kilkanaście. Nie może się wydarzyć 20 przejęć, ponieważ firm jest zbyt mało. Próżnia na rynku wypełnia się bardzo szybko. Nie musi się to odbywać na poziomie akwizycji  - tłumaczył. Zwrócił przy tym uwagę, że zgodnie z światowymi statystkami 70-75 proc. przejęć kończy się niepowodzeniem ponieważ zawodzi przeczucie odnośnie tego, jakie cele biznesowe można osiągnąć.

- Jeżeli chcemy iść w fuzje i akwizycje to musimy wiedzieć po co to robimy. Musimy wiedzieć gdzie znajdziemy owoce takiego posunięcia. Jeżeli chcemy przejmować tylko żeby zwiększyć skalę, to nie zakończy się to powodzeniem - przekonywał Daniel Prałat.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH