Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

VIII FRSiH: Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży - pełna relacja

  • Autor: Paweł Jachowski, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2015, 14:35
VIII FRSiH: Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży - pełna relacja
Uczestnicy debaty "Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży", jaka odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Nie ma jednej, uniwersalnej strategii budowania silnej marki spożywczej. W kreowaniu pozycji brandu na pewno pomoże wyznaczenie celu, opracowanie długoletniego planu oraz przemyślany marketing, wykorzystujący możliwości, jakie daje internet. Potrzebna jest także żelazna konsekwencja i nieuleganie pokusom, zwłaszcza tym dotyczącym obniżania cen lub jakości produktów. Tego typu działania mogą się sprawdzić krótkofalowo, ale na dłuższą metę zawsze będą zgubne - to wnioski wypływające z dyskusji, jaka odbyła się podczas panelu "Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży" w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podczas sesji dyskutowano o dominujących na polskim rynku trendach zarówno w zakresie zachowania konsumenta, jak i w dystrybucji. Jacek Chruściany, prezes Performance Media w trakcie prezentacji będącej wprowadzeniem do dyskusji wyróżnił trzy trendy, które przedstawiciele branży spożywczej dostrzegają wręcz intuicyjnie. Są to wygoda, trend prozdrowotny oraz smart shopping. W zakresie dystrybucji, prelegent zwrócił uwagę przede wszystkim na rozwój formatu dyskontów, ale także na kanał e-commerce.

- Dyskonty to wielka szansa, ale i ogromne zagrożenie dla producentów. Z jednej strony dzięki dobrej umowie handlowej z Biedronką czy Lidlem jesteśmy w stanie zbudować wysokie wyniki sprzedażowe, ale równocześnie utracenie dystrybucji w tym kanale jest bardzo proste. To gra zero-jedynkowa - tłumaczył prezes Performance Media, dodając, że siła negocjacyjna dyskontów jest przeogromna w związku z dużą liczbą sklepów oraz ze znacznie mniejszą liczbą SKU, niż np. w hipermarketach.

Innym trendem wyróżnionym przez Chruścianego jest rozwój e-commerce. Kanałowi temu daleko do tego, aby być kluczowym obszarem dystrybucji w branży spożywczej, niemniej jednak rośnie on systematycznie z roku na rok. Aktualnie udział e-commerce w handlu spożywczym wynosi w Polsce tylko 0,2 proc., podczas gdy w krajach Europy Zachodniej jest to 5-8 proc. Pokazuje to, że istnieje jeszcze ogromny potencjał wzrostu.

Tematykę trendów kształtujących rynek spożywczy w Polsce kontynuował Bogusław Kowalski, prezes Graala. Odniósł się on szczególnie do tego, jak bardzo zmienia się polski konsument i czy rzeczywiście jest on smart shopperem.

- Popatrzmy nawet na siebie, na to jakimi konsumentami byliśmy 10-15 lat temu, a jakimi jesteśmy dzisiaj. Teraz jesteśmy już konsumentami bardzo świadomymi. Wiemy, czego możemy wymagać od produktu i dokonujemy bardzo świadomych zakupów, z czego producenci muszą zdać sobie sprawę. Ten, kto potrafi wyprodukować produkt, który zaspokoi zapotrzebowania konsumenta, ten będzie zwiększał sprzedaż - podkreślił prezes Graala.

W opinii Bogusława Kowalskiego, smart shopping rozwija się w Polsce. Szef producenta ryb przestrzega jednak przed rozumieniem pojęcia smart shoppingu przez pryzmat kupowania jak najtańszych produktów. Prawdziwi smart shopperzy to osoby świadomie kupujące wyroby po niskich, ale nie najniższych cenach - chodzi o to, aby mieć pewność, że będą to wyroby dobrej jakości.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH