REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

VIII FRSiH: Sieci handlowe muszą zmieniać swoje strategie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-11-2015, 12:13
VIII FRSiH: Sieci handlowe muszą zmieniać swoje strategie
Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska

- Sieci handlowe, które chcą operować na rynku, muszą zmieniać swoje strategie - powiedział Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska podczas debaty „Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i Europejski handel w trakcie rewolucji”, która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Jak podkreślił Adam Manikowski, rynek handlowy w Polsce jest stale coraz bardziej konkurencyjny.

- Rentowność sieci handlowych jest coraz mniejsza. Obserwujemy coraz mniejsze zainteresowanie sieci otwieraniem nowych sklepów, a większe - zwiększaniem atrakcyjności oferty i lepszym wykorzystaniem powierzchni handlowej – dodał dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Przypomniał także, że na rynku handlowym pojawił się ostatnio nowy format - disconvenience, czyli połączenie dyskontów ze sklepem, gdzie można szybko zrobić codzienne zakupy.

Adam Manikowski, podkreślił, że Tesco aktywnie przygotowuje się do zmian na rynku handlowym. Grupa niedawno przeprowadziła połączenie rynków: czeskiego, węgierskiego, słowackiego i polskiego, które miały na celu uwolnienie zasobów, aby można było wspólnie inwestować na tych rynkach. – Ten ruch scentralizował procesy i przyniósł sporo efektów synergii. Możemy inwestować w ofertę dla klienta, ponieważ mamy coraz lepszą sytuację finansową – dodał dyrektor.

- Jesteśmy w stanie tak inwestować, aby zwiększać rentowność powierzchni handlowych. Stworzyliśmy format, który odpowiada aktualnym wymaganiom naszych klientów. Stawiamy na małe formaty i artykuły świeże – dodał Manikowski.

Co zrobić z segmentem hipermarketów, który nie rośnie? - Testujemy nowe podejście do tych sklepów. Zastanawiamy się nad otwarciem we wnętrzach naszych hipermarketów innych mniejszych sklepów. – dodał.

Jak potwierdził dyrektor zarządzający Tesco, grupa stawia na multikanałowość, czyli na e-commerce, dostawy click&collect czy aplikacje mobilne.

-E-commerce to perspektywiczny kanał, który rośnie. Tesco ma około 50 proc. tego rynku w Polsce. Spodziewamy się wzrostu konkurencji w tym kanale, ponieważ chyba każdy gracz rynku handlu upatruje tam wzrostów sprzedaży – skomentował Adam Manikowski.

Dodał jednocześnie, że sprzedaż artykułów świeżych jest dużym wyzwaniem i nie zawsze jest rentowna, - Trendu multikałowości nie można ignorować i trzeba obserwować trendy – podsumował.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH