Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

VIII FRSiH: Sieci handlowe muszą zmieniać swoje strategie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-11-2015, 12:13
VIII FRSiH: Sieci handlowe muszą zmieniać swoje strategie
Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska

- Sieci handlowe, które chcą operować na rynku, muszą zmieniać swoje strategie - powiedział Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska podczas debaty „Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i Europejski handel w trakcie rewolucji”, która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Jak podkreślił Adam Manikowski, rynek handlowy w Polsce jest stale coraz bardziej konkurencyjny.

- Rentowność sieci handlowych jest coraz mniejsza. Obserwujemy coraz mniejsze zainteresowanie sieci otwieraniem nowych sklepów, a większe - zwiększaniem atrakcyjności oferty i lepszym wykorzystaniem powierzchni handlowej – dodał dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Przypomniał także, że na rynku handlowym pojawił się ostatnio nowy format - disconvenience, czyli połączenie dyskontów ze sklepem, gdzie można szybko zrobić codzienne zakupy.

Adam Manikowski, podkreślił, że Tesco aktywnie przygotowuje się do zmian na rynku handlowym. Grupa niedawno przeprowadziła połączenie rynków: czeskiego, węgierskiego, słowackiego i polskiego, które miały na celu uwolnienie zasobów, aby można było wspólnie inwestować na tych rynkach. – Ten ruch scentralizował procesy i przyniósł sporo efektów synergii. Możemy inwestować w ofertę dla klienta, ponieważ mamy coraz lepszą sytuację finansową – dodał dyrektor.

- Jesteśmy w stanie tak inwestować, aby zwiększać rentowność powierzchni handlowych. Stworzyliśmy format, który odpowiada aktualnym wymaganiom naszych klientów. Stawiamy na małe formaty i artykuły świeże – dodał Manikowski.

Co zrobić z segmentem hipermarketów, który nie rośnie? - Testujemy nowe podejście do tych sklepów. Zastanawiamy się nad otwarciem we wnętrzach naszych hipermarketów innych mniejszych sklepów. – dodał.

Jak potwierdził dyrektor zarządzający Tesco, grupa stawia na multikanałowość, czyli na e-commerce, dostawy click&collect czy aplikacje mobilne.

-E-commerce to perspektywiczny kanał, który rośnie. Tesco ma około 50 proc. tego rynku w Polsce. Spodziewamy się wzrostu konkurencji w tym kanale, ponieważ chyba każdy gracz rynku handlu upatruje tam wzrostów sprzedaży – skomentował Adam Manikowski.

Dodał jednocześnie, że sprzedaż artykułów świeżych jest dużym wyzwaniem i nie zawsze jest rentowna, - Trendu multikałowości nie można ignorować i trzeba obserwować trendy – podsumował.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH