Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

VIII FRSiH: Strategie w handlu detalicznym. Specjalizacja i lokalność – biznes wraca do korzeni (relacja)

Objęcie sieci handlowych nowym podatkiem i jego wpływ na sklepy franczyzowe zdominowały dyskusję podczas panelu “Strategie w handlu detalicznym. Specjalizacja i lokalność – biznes wraca do korzeni”, który odbył się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

VIII FRSiH: Strategie w handlu detalicznym. Specjalizacja i lokalność – biznes wraca do korzeni (relacja)
Debata "Strategie w handlu detalicznym. Specjalizacja i lokalność – biznes wraca do korzeni"
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 09-11-2015, 10:57

Uczestnicy dyskusji w pierwszej kolejności pochylili się nad palącym problemem branży czyli inicjatywie opodatkowania sklepów o powierzchni już od 250 mkw. 

- W naszej sieci największe szanse rozwoju mają właśnie sklepy powyżej 250 mkw. powierzchni. Najpewniej to właśnie one zostaną dotknięte nowym podatkiem, a jest ich około 900. Nowy podatek całkowicie zmienia definicję sklepu wielkopowierzchniowego.  To kryterium opodatkowania jest dla nas bardzo dużym zaskoczeniem. Takie sieci jak nasza z punktu widzenia dostawców i konsumentów są alternatywą wobec hipermarketów. Opodatkowanie tak małych placówek będzie hamowało ich rozwój – podkreślił Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding.

Panelista zaznaczył, że pierwotnie mówiło się o podatku obrotowym, jednak projekt ustawy mówi teraz o podatku od powierzchni. Jego zdaniem niektóre podmioty będą próbowały ominąć nowy podatek np. poprzez dzielenie sal sprzedaży. - Nie wiem jak będą sobie radziły organy, które będą kontrolowały sklepy. Obrót jest jasny, ewidencjonowany. Kontrola powierzchni będzie rodziła pewne problemy - podsumował Wojciech Kruszewski i zaznaczył, że obrót byłby znacznie lepszą podstawą do opodatkowania. 

Zgodził się z nim Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu. 

- Powierzchnia sklepu nie powinna być wyznacznikiem podatku. 250 mkw. nie oznacza przecież sklepu wielkopowierzchniowego. To kryterium może być krzywdzące dla wielu polskich firm – podkreślił panelista. Jak wskazał, większość sklepów działających w systemie franczyzowym ma powierzchnię 250-300 mkw. Są to placówki prowadzone przez polskich przedsiębiorców, którzy przecież już płacą podatki w Polsce. 

- Nowy podatek miał wyrównywać szanse na rynku, a nie uderzać w polskie sklepy, które aby podnieść swoją konkurencyjność weszły we franczyzę – dodał dyrektor PIH. 

Temat podchwycił również Robert Krzak, wiceprezes ds. franczyzy sieci Piotr i Paweł. 

- Jednym z założeń projektu PiS było zatrzymanie ekspansji sieci zagranicznych w Polsce. Ustawa w obecnym kształcie w tym nie pomoże.  Podmioty zagraniczne zawsze znajdują się w zestawieniach 10 największych przedsiębiorców handlowych działających w Polsce. Nie ma w historii Europy drugiego takiego kraju jak Polska, w którym w jednym czasie na rynek weszło tyle zagranicznych gigantów. Moim zdaniem wprowadzenie podatku od obrotu ze skalą progresywną mogłoby pomóc w wyrównaniu szans – powiedział przedstawiciel sieci Piotr i Paweł. 

więcej informacji:

rynek handlu detalicznego w Polsce RSS ALERT    /    sieci franczyzowe RSS ALERT    /    FRSiH2015 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.