Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

VIII FRSiH: Strategie w handlu detalicznym. Specjalizacja i lokalność – biznes wraca do korzeni (relacja)

Strona 3 z 4

  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 09-11-2015, 10:57

Małgorzata Moska została zapytana czy sieć Alma, która również posiada stoiska serwisowe będzie je modernizować. – Alma zawsze miała w swoich sklepach stoiska serwisowe i nie będziemy tego zmieniać. Moim zdaniem należy skupiać się na produktach, które wyróżniają sklep i w tym zakresie szkolić pracowników. Personel musi mieć wiedzę na temat tego typu produktów i umieć o nich opowiedzieć np. z jakiego regionu pochodzi dany ser, z czym go podawać. Pokazujemy w naszych sklepach lokalność zagraniczną np. wyroby producentów wytwarzających tylko dla nas. Będziemy się zatem skupiać na produktach, które odróżniają nas od konkurencji. Chcemy natomiast poprawić oznaczenia produktów bio i eko – mówiła panelistka. 

Wiceprezes Almy zaznaczyła, że jeśli chodzi o delikatesy, to jest to rynek rozwojowy w naszym kraju. Ludzie chcą się zdrowo odżywiać, szukają produktów zdrowych, ekologicznych - wyjaśniła.

Maciej Ptaszyński zapytany czy Polacy nadal kierują się głównie ceną przy wyborze sklepu odpowiedział, że jest ona ważna dla 83 proc. kupujących, ale ta tendencja spada. Cena, bliskość i jakość to są trzy czynniki, które zawsze występują jako najważniejsze kryteria. Ewentualnie ich miejsca na podium się przesuwają. - Żyjemy coraz szybciej, zwiększa się niechęć do korzystania z wielkich sklepów do których trzeba dojechać. Bliskość nabiera znaczenia strategicznego, także przez to, że mamy coraz starsze społeczeństwo. Starsze osoby wolą pójść na zakupy tam, gdzie jest blisko i taniej – wyjaśnił dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Robert Krzak dodał, że w biznesie detalicznym konkurencyjność cenowa zawsze jest niezwykle ważna. Panelista podał przykład sieci Aldi, która od kiedy weszła na rynek niemiecki jest najtańsza i każdy podmiot próbuje jej dorównać.

Zebrani eksperci poruszyli również temat rynku pracy w handlu. Bezrobocie w tym segmencie jest bardzo niskie, a sklepom coraz trudniej znaleźć pracowników. Robert Krzak podkreślił, że handel nie jest w oczach poszukujących pracy atrakcyjnym segmentem. – Handel mało płaci i to jest fakt. Trudno wiec znaleźć dobrego, zmotywowanego pracownika. Ten problem na pewno będzie narastał – podkreślił.

więcej informacji:

rynek handlu detalicznego w Polsce RSS ALERT    /    sieci franczyzowe RSS ALERT    /    FRSiH2015 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.243.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.